Haze2003 Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hei! Fått endelig oppgradert GET Annlegget her i borettslaget nå. Her om dagen var de i huset og koblet opp ny antenne kontakt og strakk noen ledninger etc... Har pr idag bredbpnd fra Nextgentel og er egentlig fornøyd med det... får ca 13mbit/1mbit. MEN! Har nå fått tilbud fra get 17500/1750 til 369,- og det virker veldig fristene, leste på ngt sine sider at de kunne konkurere med de fleste (Eller no..) så jeg ringte de og fortalte om tilbudet fra GET, da reduserte han fra 469,- til 399,- Det jeg lurer på, hvorden er linjene til Get, er de til og stole på? Når det er oppgradert annlegg her... får jeg det dem skriver da? Eller, burde jeg fortsette og ha ngt? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Det varierer veldig, alt er ettersom hvordan kabelnettet i ditt område er og hvor mange som er knyttet til. Jeg har valget mellom CD og DSL og valgte til slutt ADSL fordi kabel var for ustabilt, kabelen der jeg bor er rett å slett overbooket. Har jeg fått noe jeg er fornøyd med så ser jeg ingen grunn til at jeg skulle bytte (om det så ikke er en del penger å spare). Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg vil heller satse på ADSL fra GET! Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg vil heller satse på ADSL fra GET! GET leverer ikke ADSL. Men som jeg skrev tidligere så er kabelnett et alternativ som kan være bra, bare at det ikke fungerte for meg. Anbefaler at du hører med naboer, evt få teste linjene de har for å se om det fungerer som det skal. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg vil heller satse på ADSL fra GET! GET leverer ikke ADSL. Men som jeg skrev tidligere så er kabelnett et alternativ som kan være bra, bare at det ikke fungerte for meg. Anbefaler at du hører med naboer, evt få teste linjene de har for å se om det fungerer som det skal. Hm.. oki.. somsakt så skal dette være oppe og gå ca 1april. Og siden det er helt "nytt oppgradert" så burde det vel funka bra? Eller... Get bruker vel ikke telefonlinja, de bruker vel den tv kabelen for alt? Om jeg sparer mye? Tja.. Har NGT idag.. får ca 13mb/1mb fra dem til 398,- (redusert pris) GET (på papiret) sier 17500/1750 til 369,- Men.. som du sier, det kan jo være sprengt etc.. så hadde vært fint og fått testa linja dems ja.. men.. blir jo evt dyrt og kutte ut ngt, så gå over til get... saå tilbake igjen... men.. er jo en sjangs jeg evt må ta ja... Sjekke ut det med liten skrift hos get først, om jeg må ut med "montør avgift" binningstid etc Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg vil heller satse på ADSL fra GET! GET leverer ikke ADSL. Men som jeg skrev tidligere så er kabelnett et alternativ som kan være bra, bare at det ikke fungerte for meg. Anbefaler at du hører med naboer, evt få teste linjene de har for å se om det fungerer som det skal. Ok mr pirkete. Haze gå heller for internett fra GET. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg vil heller satse på ADSL fra GET! GET leverer ikke ADSL. Men som jeg skrev tidligere så er kabelnett et alternativ som kan være bra, bare at det ikke fungerte for meg. Anbefaler at du hører med naboer, evt få teste linjene de har for å se om det fungerer som det skal. Ok mr pirkete. Haze gå heller for internett fra GET. Hm.. oki.. får se etter 1april hva jeg gjør ja.. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Jeg vil heller satse på ADSL fra GET! GET leverer ikke ADSL. Men som jeg skrev tidligere så er kabelnett et alternativ som kan være bra, bare at det ikke fungerte for meg. Anbefaler at du hører med naboer, evt få teste linjene de har for å se om det fungerer som det skal. Ok mr pirkete. Haze gå heller for internett fra GET. Pirkete ja Som sagt, velg det du føler er bra. Jeg har bare poengtert det jeg har erfart med kabelnett og som sagt sjekk med naboer osv hva de opplever. For så sjekke kundeservice osv hos GET kan du jo prøve å ringe på forskjellige tidspunkt. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Oki! Takk for alle gode svar! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Ok mr pirkete. Haze gå heller for internett fra GET. Flotte argumenter du kommer med. Lenke til kommentar
krille Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Min erfaring med GET er overraskende gode. Jeg bor på 0664 og for en liten mnd siden så oppgraderte GET sentralen der jeg bor. Jeg har den 26mbit linja dems, og får nå fra ca 16 mbit til 25mbit. Tidligere i år og sent i fjor høst var det ikke så bra, slet da mye med treg hastighet. Men tok en telefon til kundeservice og pratet med en hyggelig kundebehandler som tilbød meg gratis internett i en mnd som kompensasjon. Så alt i alt er min erfaring svært god med GET. Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Her jeg bor nå hadde jeg først NextGentel i ca 1 år. Deretter gikk jeg over til Get for ca 1,5 år siden. Her hvor jeg bor (bydel Østensjø i Oslo) er Get veldig mye bedre enn NextGentel. Problemet med ADSL er at hvis du laster opp/ned samtidig blir det treegt. Det problemet har jeg ikke med Get. Jeg har i dag 17500/1750 fra Get med dobbel opplasting til 49 kroner ekstra. Det er ikke noe problem å makse linjen med f.eks. 2000 kB/s ned og 300 kB/s opp samtidig. Lenke til kommentar
danjah Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Her jeg bor nå hadde jeg først NextGentel i ca 1 år. Deretter gikk jeg over til Get for ca 1,5 år siden. Her hvor jeg bor (bydel Østensjø i Oslo) er Get veldig mye bedre enn NextGentel. Problemet med ADSL er at hvis du laster opp/ned samtidig blir det treegt. Det problemet har jeg ikke med Get. Jeg har i dag 17500/1750 fra Get med dobbel opplasting til 49 kroner ekstra. Det er ikke noe problem å makse linjen med f.eks. 2000 kB/s ned og 300 kB/s opp samtidig. Interessant! Jeg har det samme valget, men har nylig fått VDSL2 fra Nextgentel - noe som innebærer at de i øyeblikket tilbyr bedre linje enn Get. Det kan imidlertid forandre seg i fremtiden.. Veldig okey å vite om dette med maks kapasitet begge veier samtidig. Det er så definitivt en svakhet med ADSL, men som er noe mindre presserende med VDSL2, dog merkbar. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Her jeg bor nå hadde jeg først NextGentel i ca 1 år. Deretter gikk jeg over til Get for ca 1,5 år siden. Her hvor jeg bor (bydel Østensjø i Oslo) er Get veldig mye bedre enn NextGentel. Problemet med ADSL er at hvis du laster opp/ned samtidig blir det treegt. Det problemet har jeg ikke med Get. Jeg har i dag 17500/1750 fra Get med dobbel opplasting til 49 kroner ekstra. Det er ikke noe problem å makse linjen med f.eks. 2000 kB/s ned og 300 kB/s opp samtidig. Interessant! Jeg har det samme valget, men har nylig fått VDSL2 fra Nextgentel - noe som innebærer at de i øyeblikket tilbyr bedre linje enn Get. Det kan imidlertid forandre seg i fremtiden.. Veldig okey å vite om dette med maks kapasitet begge veier samtidig. Det er så definitivt en svakhet med ADSL, men som er noe mindre presserende med VDSL2, dog merkbar. Så å si ikke merkbar, har selv 30/5 linjen hos NGT og satt upload sperren på 450Kb/s med dette så har jeg fortsatt responstid på under 20ms og kan maksimere nedlastningshastigheten på 3Mb/s Min erfaring med kabelnett er forklart tidligere i tråden og har jeg muligheten for fiber eller VDSL så velger jeg det anytime forran kabelnett. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Oki! De mulighetene har jeg ikke her... og VDSL blir for dyrt synes jeg... men.. er nok mye bedere enn kabel.. det tviler jeg ikke på.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå