borkri Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Har bare ét spørsmål: Dersom jeg skal utdanne meg som pilot (igjennom forsvaret eller privat), tillates det da at man for eksempel har eller har hatt allergi mot f.eks pollen? Har hørt noe om at forsvaret ikke tillater det, men hvis jeg for eksempel utdanner meg igjennom luftfartsskolen, tillater de det da ? Takk for svar! Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Etter å ha est kravene til flymedisinsk helse så tillattes pollen. Men det var det eneste som ble tillatt slik jeg tolket det. Pollen i mindre grad altså. Lenke til kommentar
Mymin Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Etter å ha est kravene til flymedisinsk helse så tillattes pollen. Men det var det eneste som ble tillatt slik jeg tolket det. Pollen i mindre grad altså. Jeg fikk avslag på min søknad til flyskolen på grunn av pollenallergi.. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 ah, jeg har også pollen. men i små grader. Har ikke merket noe til det i det siste. Lenke til kommentar
Apx Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Du kan ringe til flymedisinsk institutt og spørre der. Det er de som avgjør slike ting. Jeg har også lett pollenallergi (bjørk), så jeg ringte dit for et par dager siden og fikk beskjed om at lett pollenallergi ikke skulle være noe problem og at flere med lett pollenallergi hadde blitt godkjent. Lenke til kommentar
NordicSpirit Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Dersom du bare har lett pollenallergi: bare hold kjeft om det. Det er overhodet ikke til hinder i hverdagen som pilot, i like liten grad som i andre yrker. Ikke gi dem grunner til å nekte deg å komme videre. Ikke alle flyleger er like fornuftige og runde i kantene. Det gjelder selvsagt bare dersom du ikke lider av alvorlig allergi som virkelig trenger medisinering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå