Gå til innhold

Toshiba eller HP?

Anbefalte innlegg

Hei!

Ja nå skal dere jammen høre her. For en måned siden så kjøpte jeg en bærbar HP-maskin på Elprice. Det er denne PC-en det er snakk om:

http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/hp-p...-edi-ku127eauuw

Jeg hadde store problemer med at den drev å datt ut av det trådløse nettverket hele tiden. Eller sidene ville ikke lastes. Så jeg måtte restarte PC-en for å få den til å virke igjen, men det varte bare en stund før den klikket på ny. Så jeg gikk til Elprice og de testet den og fikk samme feil. Etter å ha blitt testet også hos HP fikk jeg vite at det trådløse nettverkskortet på maskina var helt dødt!

Jeg fikk ei ny maskin. Samme modell. Men tro det eller ei: samme feil! Nøyaktig samme feil! Så i dag fikk jeg pengene tilbake uten spørsmål.

Så nå lurer jeg på hva jeg skal kjøpe i stedet. Derfor vil jeg høre på deres kloke hoder. :)

Jeg har sett litt på denne:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...q8AAAEOguI03xiL

Hvordan er den i forhold? Like bra som HP-modellen? Bedre? Det er viktig for meg at maskina ikke lager for mye støy. Jeg tror at HP og Toshiba skal være bra på dette. Men, hehe, jeg har hatt Toshiba før og da endte det nesten med søksmål. Så mye feil var det på den. Og nå opplever jeg dette med to HP-maskiner på rad. Men jeg har liksom ikke helt trua på andre merker. Hva sier dere?

Endret av 1-2-3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For guds guds skyld! Jeg vet ikke mye om akkurat denne spesifikk modellen fra Toshiba, men jeg har kjøpt 1 bærbar derifra og jeg må si den hadde så mye problemer at jeg ville kaste den uttifra vinduet i 2 ettasje! Jeg har aldri hatt like mye problemer med en PC.

Og pc'ene fra Toshiba blir så fryktelig varme, at det var skummelt når jeg hadde den på fanget. Toshiba er kjent for å selge varmepumper, let's keep it that way!

Nå har jeg en liknende modell som dette HP Pavilion, bare min er noen hundrelapper dyrere. Og er storfornøyd, jeg elsker HP. De gjør alt så lett, og har aldri hatt problemer med de. Men dette er min versjon, kanskje noen har det omvendt. Jeg vet bare at jeg ikke kjøper toshiba igjen! :)

edit: gjorde dette kjapt, kanskje det er mye skriveleif!

Lenke til kommentar

Help!

Elkjøp skal åpne ny butikk her i byen på mandag, og i den anledning så har de tilfeldigvis Toshiba-maskina som jeg snakket om på tilbud til 4995,-. Nedsatt fra 6995,-. Er denne bra? Er den like bra eller bedre en HP-maskina? Trenger svar i løpet av helga for å vite om jeg skal stå opp kl halv sju på mandag for å kjøpe den.

Takk for svar forresten celidog. Men du har kanskje vært veldig uheldig? (Det var jo forsåvidt jeg også sist jeg hadde Toshiba.) Var det mye viftestøy?

Lenke til kommentar
Jeg vil selv ha gått for HP sin PC.

Har ikke hatt mye tull med HP, maskinene er også driftssikre ;)

Har ikke så mye erfaring med Toshiba, men noe sier meg at de ikke er så veldig til å stole på.

Natrich

Jeg tror kanskje ikke at du har lest det første innlegget mitt så nøye. Det er ikke sånn at det står mellom den HP-maskina og Toshiba-maskina. Den HP-maskina har jeg allerede hatt to eksemplarer av i løpet av den siste måneden, og begge hadde nøyaktig samme feil. Så at det er lite tull med HP, og at maskinene driftssikre er vel ikke akkurat min erfaring. Men når jeg nå skal kjøpe ny så vil jeg ikke ha ei maskin med dårligere spesifikasjoner enn den HP-maskina jeg har hatt. Jeg vil ha ei som er like bra eller bedre. Da spør jeg om Toshiba er det. ;)

Lenke til kommentar

Gikk kanskje litt unna der ja, beklager.

Støyen kan ikke jeg uttale meg om men, Toshiba modellen ser grei ut, vet ikke om jeg ville ha gått for den, siden jeg liker HP. Har du titta på andre modeller av HP, noe som faller i din smak?

Nyere modell av Pavilion eller noe.

Natrich

Lenke til kommentar

;) ;) ;)

Så mye trøbbel som jeg har hatt med HP, så er jeg vel egentlig en dust om jeg velger dem igjen. Men jeg har vært veldig fornøy med byggekvaliteten på maskinene deres, det skal jeg innrømme. Viftestøy har heller ikke vært noe problem. (Jeg er allergisk mot viftestøy skjønner du.) Å kjøpe samme modell er uaktuelt, men jeg kan vel være åpen for å prøve an annen modell i omtrent samme prisklasse. Har du forslag?

Jeg har som sagt hatt Toshiba en gang tidligere (kjempedyr maskin), og det endte nesten med søksmål. Det var dødsmasse feil. Men bortsett fra det så var viftestøy og byggekvalitet bra der også. Skjermen var også bra. Fikk inntrykk av at det var ei kvalitetsmaskin for å si det sånn.

Hvordan er prossessoren på Toshiba-maskina i forhold til HP? (Jeg forstår meg ikke på sånne spesifikasjoner.) Men høyere tall er vel bedre, er det ikke sånn? Så da er vel prossessoren i HP bedre?

Lenke til kommentar

Hmm, den modellen der er vel dårligere enn den modellen jeg nettopp har hatt. Det er ikke så aktuelt.

Før jeg kjøpte den modellen fra HP så fikk jeg et tilbud på denne på Ekjøp til 7495,-. 500 kr avslag. Bør jeg betale en tusenlapp mer før å få den synes dere? (Hvis jeg får presset fram den prisen igjen mener jeg?)

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent

Jeg har visst hengt meg opp i Toshiba jeg nå. Elkjøp kjøper vel bare inn de dyreste modellene til HP tror jeg.

Endret av 1-2-3
Lenke til kommentar

Jeg har samme modell som den Toshibaen, bare jeg har en annen CPU.

Har ikke hatt noen problemer jeg, utenom at jeg klarte å ødelegge jack porten, men det var min egen feil.

Har mistet den i gulvet, sølt vann på den, men virker fortsatt fint.

Den lager litt lyd ja, og blir litt varm. Men det kommer seg veldig hvis vifta ikke ligger direkte mot bord eller lignende.

God å skrive på, bra skjerm.

Lenke til kommentar
Jeg har samme modell som den Toshibaen, bare jeg har en annen CPU.

Har ikke hatt noen problemer jeg, utenom at jeg klarte å ødelegge jack porten, men det var min egen feil.

Har mistet den i gulvet, sølt vann på den, men virker fortsatt fint.

Den lager litt lyd ja, og blir litt varm. Men det kommer seg veldig hvis vifta ikke ligger direkte mot bord eller lignende.

God å skrive på, bra skjerm.

Hvor skal jeg ha maskina om jeg ikke kan sette den direkte på bordet? :whistle: Men den bråker litt altså? Hmm... Er det forresten den til 7995,- du har eller den modellen som er billigere?

Fujitsu-Simens. Jeg vet ikke helt. Er det noe bra da? Har liksom inntrykk av at det er Toshiba og HP som leverer de beste maskinene, mens andre merker er det litt blandede erfaringer med. Jeg kjøpte ei Packard Bell-maskin før jeg kjøpte den HP-maskina jeg har snakket om. Den ble levert tilbake til Elkjøp neste dag. Jøje meg som den bråkte. Jeg snakket med en "uavhengig" dataekspert et par dager etterpå, og han ble nesten sint da jeg fortalte at jeg hadde kjøpt Packard Bell, hehe.

Lenke til kommentar

Du kan jo sette den på bordet, men om du har feks en siggarett eske under slik at den får puste så er jo det veldig bra.

Ja den lager litt lyd, men nå sitter jeg med den i fanget og surfer, samt ser på tv i tillegg, og jeg hører den ikke. Den er heller ikke varm i det hele tatt. Kanskje litt der jeg lener hendene når jeg skriver da :p

Men spiller du mye eller driver med tunge program så vil den nok lage litt mer lyd, spesielt om den ikke får puste skikkelig.

Jeg kjøpte min på likt med 2 kompiser av meg, de kjøpte da acer.

Begge har vært inne på service flere ganger, og har hatt mye trøbbel generelt med dem.

Min har vært feilfri, ikke en bluescreen eller noe som helst.

Endret av .Butthead.
Lenke til kommentar

Vis du bare lurer i mellom toshiban og hp'n så har toshiban bedre spec, så det er sakt. Den skal ihvertfall yte bedre...men...Vet ikke noe om vifte støy, jeg har en toshiba...Ikke si det til noen men det bråker mindre en min kammerats hp og packhard bell...Men den hå har bedre skjermkort..ellers ikke noe bedre.. å det som er sjekt med toshiba at de er vannsikre(det betyr ikke at du kan bade og dykke de i vann:P) men tastaturet har en folie greie under:P Ihvertfall på min, og det er ikke akkurat ny haha:P Hørt at det er standard i toshiba, så viss du søler for eks cola så lever pc'en men ikke la det ligge der og flyte...fordi da skjer det garantert noe:P Fordi under tastaturet ligger masse kretskort og alt:P åpne opp der jeg selv:P Når den ble overopp heta måtte ordne på vifta:/ Men funnka bare med trykk luft så fin som ny:D Var mye støv vifta fungerer bra når den ikke er tetta ned med masse skremte kaniner! Men selfølgelig...Så finnes det jo andre hp og toshiba modeller:P Å andre merker der ute... Viss du skal ha en veldig stille pc kjøp en macbook air:P Har ikke vifte så ikke noe prob haha:P Nei, ikke gjør det... nå er jeg skravle kjærringa igjen...ufff!

Vet det er tonnevis av skrive feil her...så ikke klag:P Orker bare ikke og rette på de..Vet jeg kanskje skreiv som en femte klassing nå men...

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar

.Butthead,

Jeg har aldri lagt mine hender på en sigaretteske, og jeg tviler på at jeg kommer til å investere i en, selv om jeg kjøper Toshiba. :!: :!: Men den støyer altså litt da.

kasamo2,

Takk for svar. Var det den dyreste eller billigste Toshibaen du mente var bedre en HP-en?

Lenke til kommentar

Jeg så bedre etter nå:p Jeg kan ikke si hvem som har best prossesor fordi det står ikke hvvor mange ghz prossesor hp'n har...Jeg så ikke den dyre versonen av toshiban med en gang...Jeg tror den billigeste av toshiban er bedre en hp'n...Men er litt usikker...Men det dyreste er jeg nesten 100%sikker at er bedre:P

Lenke til kommentar
HP-en har en 2.4 GHz prosessor står det her:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=380542

Toshibaen har visst en 2.16 GHz prossessor, så det gjør vel HP-en bedre?

Hvem toshiba tok du fra nå..:?

viss det er fra den dyreste toshiban så ville jeg fortsatt tatt toshiban fordi den har bedre skjermkort, og det har en del og si:P Men ellers så tror jeg den billigeste toshiban er om trent lik i skjermkort.. kanskje litt bedre..Men når hp'n har 0,4 prossesor igjen... å lit billigere kan du ta det merke du liker best:P Jeg selv har en toshiba nå... Men jeg er ganske sikker på at hp også er bra... tror begge merkene er amerikanske også:p

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar

ehh... det dyreste har dårligere prossesor.. ehh ser ser over alle 3 en gang til jeg:P da må den nok ha noe annet som koster... en prossesor...Men hva skulle du bruke den til igjen...Viss spill hvilke spill...? fordi skjermkort er viktigere en prossesor på spill...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...