Gå til innhold

Problemer med å slette filer i Windows

Anbefalte innlegg

Hei og hå!

Jeg får veldig ofte problemer når jeg prøver å slette filer i windows. Senest i dag, rett etter oppstart, prøvde jeg å slette godfather-filmene (har de på DVD ;p, men fikk beskjeden at cannot delete: access denied. Denne beskjeden får jeg ofte og er noe forbanna herk. Jeg kan feks ikke slette filmer eller spill-ISO fordi jeg ikke har access, noe som er irriterende når jeg trenger plass der og da.

Denne beskjeden får jeg veldig ofte: http://ioj.com/v/skvnv

Håper noen kan hjelpe meg litt.

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:thumbup: prøv MoveOnBoot:

http://www.softpedia.com/progDownload/Move...nload-1398.html

her er beskrivelse ( engelsk ):

MoveOnBoot allows you to Move, Copy or Delete files before Windows can lock or alter the files. The changes are made to your hard drive before Windows starts (it requires a restart of your system after you give MoveOnBoot its instructions). There are no messy boot or DOS commands, just a simple 3-step process. For more information about how this tool can help you, see the Can't delete files tutorial. Note: Move On Boot is now part of a utilities pack developed by GibinSoft. It's still free, plus you get some other free tools as well. If you select 'Custom' during the installation, you can choose to install just MoveOnBoot without the other programs.

lykke til

Lenke til kommentar

Dersom du har filer som er lastet inn i noen programmer, så vil programmet gjøre beslag på rettighetene til fila. Ønsker du å slette fila må du altså frigi den fra programmet. Eksempelvis om du har montert en avbildning i Daemon Tools, så vil du ikke kunne slette bildefila med mindre du avmonterer.

Dersom du er helt sikker på at det ikke er noen programmer som har gjort beslag på fila eller mappa, så kan du prøve å dette:

Gå til mappa eller fila som du ikke får slettet og høyreklikk og velg egenskaper for denne. Kopier hele fil- eller mappebanen under Plassering/Location (marker teksten og trykk CTRL+C for å kopiere). Er det en fil du skal slette så må du har med hele filnavnet inkl. filetternavn.

Trykk CTRL+ALT+DEL og start Oppgavebehandling/Tast Manager, gå i Prosessor og steng av "explorer.exe". Har du flere kjørende så steng alle sammen. Når explorer.exe stenges så vil skrivebordmiljøet forsvinne, så ikke få panikk. Deretter går du i Fil-menye på Oppgavebehandling/Tast Manager og velger ny oppgave. Skriv inn cmd og trykk enter. Nå vil et svart vindu komme opp. Skriv del etterført av et mellomrom og lim inn fil- eller mappebanen (som du kopierte tidligere) ved å trykke CTRL+V og trykk enter. Dersom du ikke får noen feilmeldinger skal slettingen være gjennomført. Nå kan du gå tilbake til Oppgavebehandling/Tast Manager og starte "explorer" igjen via fil-menyen og velge ny oppgave.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...