Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

ramvolten hopper fra 1,8 til 2,0 når jeg har stilt den til 2,1 :S

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

jeg har ett par Corsair xms2 5400 rambrikker(standard clock: 675mhz, 4-4-4-12) som jeg som smått har prøvd å overklokke. jeg har et billig hovedkort som heter msi p35 neo. akkurat nå står de på 800mhz på 2,1 volt(5-5-5-15). som du ser på bildet "hopper" volten ned til 1,8... Hvorfor skjer dette? har det noe med innstillingene mine? når jeg kjørte memtest gikk volten plutselig opp til 2,0(enda jeg har stilt den på 2,1)

trenger hjelp:P

jeg hadde tenkt å prøve å få rambrikkene opp til 1000mhz.

post-179805-1236342834_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det da ingen som vet hva dine innstillinger er, bortsett fra at du har satt 2,1V i bios.

Ville ignorert avlesinger, arbeid for å få brikkene stabile på så høy frekvens som mulig!

Prøv deg fram til det feiler i memtest eller prime på diverse spenninger.

OC av minne på C2D er da forholdsvis meningsløst. Klokk i alle fall prosessor samtidig.

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei på dere!

jeg har ett par Corsair xms2 5400 rambrikker(standard clock: 675mhz, 4-4-4-12) som jeg som smått har prøvd å overklokke. jeg har et billig hovedkort som heter msi p35 neo. akkurat nå står de på 800mhz på 2,1 volt(5-5-5-15). som du ser på bildet "hopper" volten ned til 1,8... Hvorfor skjer dette? har det noe med innstillingene mine? når jeg kjørte memtest gikk volten plutselig opp til 2,0(enda jeg har stilt den på 2,1)

trenger hjelp:P

jeg hadde tenkt å prøve å få rambrikkene opp til 1000mhz.

post-179805-1236342834_thumb.jpg

List opp alle sentrale komponenter i maskinen din. Da vil du nok få tips om hva som lønner seg for ditt oppsett. Hva sier CPU-Z om ram-spenningen? Som det antydes her, er ikke alle avlesninger korrekte. Sikkert en form for mismatch mellom soft- og hardware. Det vil ikke si at spenningen ikke er stabil. Prøv diverse programmer.

Lenke til kommentar
List opp alle sentrale komponenter i maskinen din. Da vil du nok få tips om hva som lønner seg for ditt oppsett. Hva sier CPU-Z om ram-spenningen? Som det antydes her, er ikke alle avlesninger korrekte. Sikkert en form for mismatch mellom soft- og hardware. Det vil ikke si at spenningen ikke er stabil. Prøv diverse programmer.

Jeg har MSI P35 Neo, XFX 8800gts og Q6600 med stock kjøler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...