Gå til innhold

BK: Mot enden av tunnelen

Anbefalte innlegg

Canon EOS 5D Mark II

1/3 sec

-1eV

f/2.8

iso 100

Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM @ 16

Kamera på tripod og fjernutløser, gjennom takluka. Nerver i høyspenn? Ja!

Bilens eier kunne gjerne ha vasket panseret, ser jeg i ettertid -- men det gir i det minste litt ekstra kredibilitet :)

post-90782-1236339485_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har forsøkt meg på tilsvarende, men da med håndholdt/støttet kamera. Ikke helt det samme resultatet kan man si.

Dette ble jo ganske så strøkent. Du har vel så vidt unngått rystelser fra bilen pga relativt kort lukkertid. Bra jobbet det her, så får panservasken komme en annen gang.

Lenke til kommentar
Det jeg tro hadde blitt enda mer i retning fartsfølelse, er om tunelen hadde svingt mer til høyre og bilene der framme var vekke.

Jeg tok et titalls skudd fra samme situasjon, og flere beveger seg kurvet. Konklusjonen til slutt, var at rettlinjet bevegelse bidrar mer til illusjonen av fart, enn hva kurven gjør. Kurver og svinger gir kaos, og interessante abstrakte lyslinjer, men ikke fart.

Det er ikke så enkelt å se for seg effekten av lys slik, så jeg setter pris på tilbakemeldingen -- men etter å ha sett over resten av bildene, er jeg nærmest overbevist om at tunnelen (med unntak av å være et hint uskarp), ikke kunne gjort stort mer av seg. Bilen, derimot, kunne man sett mer av -- og gjerne hatt renere. :)

Lenke til kommentar

He he tøft bildet, har faktisk selv pønsket på lignende, siden jeg så ett bilde noen hadde tatt ut av vinduet, der speilet var helt klart her på BK.

Tror nok også du har rett i at rett strekke er best.

Ser også ut som en noenlunde bra lukketid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...