Gå til innhold

Corsair TX750W + Asus GTX295


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg for noen dager siden Asus GTX295. Skulle først prøve å dra det med en 650w, men maskinen krasjet hver gang jeg prøvde å kjøre Vantage. Byttet den ut med en 750w. Leste i hardware sin test at 12V lå på 60A.

 

Igår kjørte jeg Furmark stress test og så at maks A lå på 58. Vil dette si at jeg egentlig burde gå for en 850w eller holder det med 750w? Vil GTX295 dra mer strøm enn det den gjør under Furmark stress test og er det eventuelt en stress test jeg kan kjøre for å dra mer strøm? For å teste at det holder.

 

Har generelt lite peil på strøm, så er usikker på om 2A er mye eller lite å gå på.

 

Forsåvidt screenshot, men viser ikke strømbruken.

 

 

furmark000000d.jpg

 

 

Endret av AyeGee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikker på hva Furmark måler, men et GTX295 drar ikke 58 ampere. Det er 696W, og det er helt urealistisk, PCIe-slotten og de to PCIe-kontaktene som behøves kan ikke levere så mye. Et GTX295 har en TDP på 289W, men reelt sett vil det nok dra mindre enn det. Om alt virker nå, så trenger du ikke bytte ut noenting.

Lenke til kommentar

gpuzmax.gif

 

Dette er etter jeg har kjørt en stabilitetstest i furmark.

 

Grunnen til at jeg skriver her er pga jeg fikk den røde leden på kortet når jeg brukte 650w. Dette skjedde hver gang jeg startet Vantage og 3dmark06. Byttet til 750w og begge testene gikk bra.

 

MEN, så dro jeg på jobb, og når jeg kom hjem sto den røde leden på igjen. Pcen hadde da bare stått og idlet. Nå har den derimot fungert strålende i 24 timer med masse spilling og diverse bruk. Så skal fungere bra nå.

 

Har jo et par spørsmål til. Hva er VDDC? Og hvorfor er tempene der så høye?

Lenke til kommentar

Temperaturene er garantert helt feil avlest av GPU-Z.

Ampere på VDDC er nok riktig . Husk at det ikke er 12v ampere vi snakker om her men ampere på VDDC voltage som i ditt tilfelle er 1.975V

Watt man snakker om da er : 89,3A x 1,975 = 176,3Watt.

 

Edit:

Btw VDDC skal være GPU's Core Voltage

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

650w min failet ihvertfall med en gang kortet trengte litt strøm.

En kamerat sa at det var pga for lav ampere på 12v railen. Virker så langt som at 750w fungerer bra, bortsett fra den ene rød leden under idle, men det er jo mulig det var noe med driverne eller.no.

Kan forsåvidt ta resten av systemet mitt også:

Hovedkort: Asus P5N-D

CPU: Intel Q6600 @ 3.0 ghz

HDD: Velociraptor 150gb og Seagate Barracuda 750gb

RAM: 4gb Corsair Twin2x6400PRO

 

Anbefalt er 680w PSU, og XFX anbefaler vel 720w.

 

Kan lite om strøm, men er det ikke slik at det ikke bare er hvor mange watt PSUen kan gi, men også amperen som har noe å si?

 

Har ikke prøvd å klokke kortet enda. Vil dette kreve mer av PSU?

Endret av AyeGee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...