TobiasG Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Hei, jeg har et lite jeg har et lite problem, har en define list define('MAIL_TEXT', '***' . "\n\n"); define('MAIL_CONTACT', '' . MAIL_CON ."</a>\n\n"); define('MAIL_SURE',"\n\n" . ' -MITT JAVA SCRIPT - ' . "\n\n"); Greia er at jeg skal gjerne ha et JAVA random script her define('MAIL_SURE' skal være en randomizer, som gir meg enten den teksten eller den teksten, i java blir dette; <script type="text/javascript"> var r=Math.random(); if (r>0.5) { document.write("HTML TEXT 1"); } else { document.write("HTML TEXT 2"); } </script> Hvordan kan jeg få dette scriptet i define? hvis det ikke finnes andre metoder for php? # retta emnetittel til meir beskrivande tittel # Endret 6. mars 2009 av Jankee Lenke til kommentar
aCa Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Java er ikke det samme som JavaScript. Det er to totalt forskjellige språk. Du burde bytte topic til JavaScript og ikke Java! Hva er det du vil gentlig her? Øsnker du at man skal bytte på mellom to forskjellige verdier i php? Hvis det er det du vil kan du bruke http://no.php.net/manual/en/function.mt-rand.php. Og lage noe som f.eks dette: define('MAIL_SURE',"\n\n".(mt_rand(0, 1) ? 'tekst 1' : 'tekst 2')."\n\n"); Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Du kan ikke kjøre JS i PHP PHP er ert serverside språk, altså det kjøres før siden kommer til klienten. JS er et klientside språk, dette kjøres altså da etter at siden er kommet til klienten. Det er mulig for JS å hente data fra PHP, men ikke omvendt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå