Skinney Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Skrivebordsmiljøet Gnome kommer i en ny utgave om to uker, hva er nytt denne gang? Les mer Lenke til kommentar
Smif Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 lavere effektforbruk og mindre bruk av minne. Kommer meget godt med! Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Gnome er et populært skrivebordsmiljø for Unix-lignende operativsystem som GNU/Linux og GNU/BSD. Eg må spørje: kva er GNU/BSD? Eit Google-søk ga ikkje eit konkret svar, heller ikkje Wikipedia-søk. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/GNU http://en.wikipedia.org/wiki/BSD Lenke til kommentar
haalo Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) * Raskere oppstart, lavere effektforbruk og mindre bruk av minne.Hva er effektforbruket til Gnome? Gnome er et populært skrivebordsmiljø for Unix-lignende operativsystem som GNU/Linux og GNU/BSD. Eg må spørje: kva er GNU/BSD? Eit Google-søk ga ikkje eit konkret svar, heller ikkje Wikipedia-søk. Et operativsystem med BSD-kernel og GNU-userland, vil jeg tro. Eneste distroene av noe slikt jeg har hørt om er Debian GNU/kFreeBSD og Gentoo/Alt. Endret 6. mars 2009 av haalo Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Det er vel ikke noe krav å ha et fullstendig GNU-userland for å kjøre Gnome? Er vel Gnome (om enn noe modifisert) som brukes i Solaris også. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Det står som GNU/Linux og GNU/BSD. Det er dog merkelig å nevne GNU/BSD, da ingen bruker det . EDIT: Oops, vet ikke helt hva jeg tenkte på der. Endret 6. mars 2009 av haalo Lenke til kommentar
moft Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Så snopt ! - dette blir en fornøyelse, exchange oxo - WOW. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Exchange-støtte til evolution finnes allerede. Endret 6. mars 2009 av NgZ Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Bedre ytelse i Gnome kommer godt med, det er en stund siden det kom merkbare endringer der. Forresten, hvor stor er ytelseforskjellen på Gnome og Xfce, sistnevnte har ikke jeg testet ut grundig. Angående Brasero så har det blitt ganske brukbart etter hvert. Jeg føler ikke behov for å legge inn K3B i Ubuntu lenger. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Exchange-støtte til evolution finnes allerede. Den sliter derimot med den siste exchange'en. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Bedre ytelse i Gnome kommer godt med, det er en stund siden det kom merkbare endringer der. Forresten, hvor stor er ytelseforskjellen på Gnome og Xfce, sistnevnte har ikke jeg testet ut grundig. Angående Brasero så har det blitt ganske brukbart etter hvert. Jeg føler ikke behov for å legge inn K3B i Ubuntu lenger. Ren install av Xubuntu ligger på 50-70 mb minnebruk etter oppstart, mens gnome ligger på 150-200 mb. Brasero har forøvrig dekket mine brennende behov (hirrhirr) siden den ble standard i ubuntu, (7.04? 7.10?) som for det meste er musikk og isoer. Synes det ekstremt enkle grensesnittet er genialt, selv om k3b er langt mer avansert for de som ønsker det. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Brasero er genialt fordi det er enkelt og oversiktlig, og kan gjøre det meste som vanlige folk har behov for. Det har forøvrig vært store forandringer siden det for første gang dukket opp i Ubuntu. Om Gnome får så gjennomførte verktøy til flere ting, f.eks. skjerm-innstillinger og sikkerhetskopiering osv. så tror jeg at GNU/Linux kan bli langt mer populært. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Den sliter derimot med den siste exchange'en. Det var jeg ikke klar over. Da er det jo bra at de fikser det. Er det ellers mye plugins til evolution? En av grunnene til at jeg bruker thunderbird, er at utvalget av addons er så bra. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Ikke værst; "Can import .pst files (Microsoft Outlook Personal Folders)" Har lest mange som sitter låst fast til MS sitt lukkede format; nå får de en enklere overgang til Linux på dette punkt. Endret 8. mars 2009 av Dy§no Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 den kommende ubuntu blir meget spennende, ext4 filsystemet for ubuntu som skal gjøre ubuntu raskere + en gnome med lavere effektforbruk og mindre bruk av minne. dette ser veldig lovende ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå