Gå til innhold

javascript som viser brukeren at siden "jobber"

Anbefalte innlegg

Driver med servlets, og trenger en eller annen form for melding om at servletten faktisk jobber når man har trykket på en knapp (jobber mot en treg database, så det kan ta opptil 30 sec fra brukeren har trykket submit til det skjer endringer på siden... Gjett om folk kommer til å trykke mange ganger...)

kunne jo klart meg med en window.alert som sier fra at ting atr tid, mn det er lite elegant...

Trenger altså et script som bytter ut muspekeren, disabler knappene, kanskje skriver "jobber..." på skrå over vinduet eller noe... Forslag til elegante løsninger?

(Helst med kode :D )

Litt nOOb på javascript, og dårlig tid...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan godt lage ett slikt script.

det vil ta en stund, så jeg håper att du kanskje kan legge til en liten tekst om at jeg har laget scriptet.

Akkurat det med å skifte ut musepekeren er desverre ikke mulig i javascript, da må du bruke javaapletter.

Men resaten skulle gå greit

Lenke til kommentar
Akkurat det med å skifte ut musepekeren er desverre ikke mulig i javascript, da må du bruke javaapletter.

Dette kan gjøres vha javascript og css. Bare gjør dette i css:

style="cursor: hand"

Dette gir da en hånd som musepeker.

Lenke til kommentar
Jeg kan godt lage ett slikt script.

det vil ta en stund, så jeg håper att du kanskje kan legge til en liten tekst om at jeg har laget scriptet.

Takk for tilbudet, men har ordnet meg selv. La bare inn et lite felt hvor jeg setter verdien til "Jobber...", og disablet submit og reset på onSubmit

Lenke til kommentar

Dette kan gjøres vha javascript og css. Bare gjør dette i css:

style="cursor: hand"

Dette gir da en hånd som musepeker.

Ja, men det funker ikke i netscape...

Har selv sjekket det (det funker iallefall ikke med 7.02).

Men med denne css-koden, kan du jo bare velge mellom "vanlig" mus og hånd....

Så det hjelper jo ikke så mye!

Det jeg tror enden mente, var att man kunne skifte ut musepekeren med ett timeglass, og dette er (så vidt jeg vet) ikke mulig i CSS eller javascript, da må du bruke java-apletter.

Så det så! :smile:

Lenke til kommentar

Det var egentlig samme f for meg, bare brukeren fikk det inn i det lille dumme hodet sitt at EN GANG holder. Ikke så sinnsvak gøy å registrere seg 5 ganger bare fordi jeg jobber mot en treg databasekobling...

Tror nok ikke en hånd hadde vært til stor hjelp nei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...