ArneJ. Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 GDI: Har du noe lurt å formidle på dette? hehe Jepp, GTS 250 var et av de første kortene hvor produsentene igjen kunne lage sine egne design av PCB. Det er også åpnet for dette på GTX 285 nå, så tipper det kommer. Hva er forskjellen i ytelse på disse og mitt gamle 8800 GTS 512? Nærmest ingenting. Mye lavere strømforbruk og bedre ytelse. Kortet er mindre i størrelse. Foreløpig er det jo kun 1GB utgaven av gtx250 som er mindre i størrelse og effektforbruk. 512MB utgaven er jo bare et 9800gtx+ med ny bios. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Har de full støtte for DX11? Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Har de full støtte for DX11? Nei. Nvidia sine kort støtter bare dx10 fullt ut, Ati har kommet litt lenger med full støtte for dx10.1. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Såvidt jeg skjønner har det liten praktisk betydning for dagens spill og en del av morgendagens spill. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 GDI: Har du noe lurt å formidle på dette? hehe Jepp, GTS 250 var et av de første kortene hvor produsentene igjen kunne lage sine egne design av PCB. Det er også åpnet for dette på GTX 285 nå, så tipper det kommer. Hva er forskjellen i ytelse på disse og mitt gamle 8800 GTS 512? Nærmest ingenting. Mye lavere strømforbruk og bedre ytelse. Kortet er mindre i størrelse. Foreløpig er det jo kun 1GB utgaven av gtx250 som er mindre i størrelse og effektforbruk. 512MB utgaven er jo bare et 9800gtx+ med ny bios. Nei, alle disse kortene har HDMI, og derfor er PCB basert på det nye som er brukt på 1GB utgaven. 512 MB kortene bruker derfor også det nye PCB med mindre størrelse og lavere effektbruk. Har de full støtte for DX11? Nei, men bakoverkomabilitet i DX11 mot DX10 hardware kommer til å bli løst på en annen måte enn det ble gjort mellom DX9 og DX10. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Nei, alle disse kortene har HDMI, og derfor er PCB basert på det nye som er brukt på 1GB utgaven. 512 MB kortene bruker derfor også det nye PCB med mindre størrelse og lavere effektbruk.Var det ikke produsenten som la inn støtte for HDMI port på singlegpu kortene? Vil det si at GTX 285 kjører et eldre PCB enn disse kortene og at Nvidia har et nyere PCB med bla. HDMI? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Nei, alle disse kortene har HDMI, og derfor er PCB basert på det nye som er brukt på 1GB utgaven. 512 MB kortene bruker derfor også det nye PCB med mindre størrelse og lavere effektbruk.Var det ikke produsenten som la inn støtte for HDMI port på singlegpu kortene? Vil det si at GTX 285 kjører et eldre PCB enn disse kortene og at Nvidia har et nyere PCB med bla. HDMI? nVidia sitt referanse PCB har ikke HDMI. En av grunnene til det er at på slike kort som dette ønsker man ikke å betale royalties for HDMI-pluggen. På disse kortene har Twintech redesignet nVidia sitt referanse PCB, og lagt til HDMI. De kunne også lagt til DisplayPort om de ønsket det. På high-end kort er det bare GTX 260 som foreløpig har fått cusom PCB av noen produsenter. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Nei, alle disse kortene har HDMI, og derfor er PCB basert på det nye som er brukt på 1GB utgaven. 512 MB kortene bruker derfor også det nye PCB med mindre størrelse og lavere effektbruk. Det stemmer sikkert at dette skal komme på alle de nye gtx 250 korta med 512MB, men foreløpig ser sier iallefall Anandtech at 512MB utgavene ofte er relabla 9800gtx+. The new board design isn't required for the 512MB cards unfortunately, so chances are that those cards will just be rebranded 9800 GTX+s. While the GPU is still a 55nm G92b, this is a much more mature yielding chip now than when the 9800 GTX+ first launched and thus power consumption is lower. With GPU and GDDR3 yields higher, power is lower and board costs can be driven down as well. The components on the board draw a little less power Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Nei, alle disse kortene har HDMI, og derfor er PCB basert på det nye som er brukt på 1GB utgaven. 512 MB kortene bruker derfor også det nye PCB med mindre størrelse og lavere effektbruk. Det stemmer sikkert at dette skal komme på alle de nye gtx 250 korta med 512MB, men foreløpig ser sier iallefall Anandtech at 512MB utgavene ofte er relabla 9800gtx+. Det stemmer, men det er ikke det jeg sier. La meg gjenta meg selv: Disse kortene fra Twintech bruker alle custom PCB, og er derfor ikke relable 9800GTX+. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Mao. det er en del fornyelser i kortet, men GPU er det samme. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Nei, alle disse kortene har HDMI, og derfor er PCB basert på det nye som er brukt på 1GB utgaven. 512 MB kortene bruker derfor også det nye PCB med mindre størrelse og lavere effektbruk. Det stemmer sikkert at dette skal komme på alle de nye gtx 250 korta med 512MB, men foreløpig ser sier iallefall Anandtech at 512MB utgavene ofte er relabla 9800gtx+. Det stemmer, men det er ikke det jeg sier. La meg gjenta meg selv: Disse kortene fra Twintech bruker alle custom PCB, og er derfor ikke relable 9800GTX+. Ok, virka bare som du mente alle korta. Twintech virker jo som de pakker på mye godsaker for å få solgt sine kort. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Stilig kjøler! men hadde ikke brukt ekstra penger på et fabrikk-klokka kort, nei... Klokker det heller selv. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Jeg har lagt merke til at Twintech nå har fått 250 GTS, 260 GTX, 280 GTX, 285 GTX og 295 GTX kort i prislisten. Noen som vet om disse andre kortene er laget på custom pcb? Eller gjelder det bare 250-kortet? Lenke til kommentar
KaareAbdullah Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 ...(bla bla bla min red) Disse kortene fra Twintech bruker alle custom PCB, og er derfor ikke relable 9800GTX+. Bra du vet bedre enn gutta på Anantech. Anbefaler alle å lese den testen. Og til artikkelforfatter: Grafikkmotor er IKKE GTS250. Det er G92. En 3 år gammel sak. Burde du da vite eller er du og å blitt lurt? Also, the 9800 GTX+ and the GTS 250 are completely identical and there is no reason to put two in a system and test them because they are the same card with a different name.At least until NVIDIA's partners release GTS 250s based on the updated board, but even then we don't exepct any performance difference whatsoever. Hmm.. Så bortsett fra et 1" kortere kort med 2 færre lag for å spare penger er ytelsen den samme? Shit. The changes on 1 GB GTS250 are not exactly new.... by Adjudicator, 2 days ago Although the 1 GB Version of the GTS 250 looks "Further refined" (Shorter card length and requiring only 1 6 pin connector instead of two), It is practically the same card as the 1 GB version of 9800 GTX+ sold by eVGA. http://www.evga.com/products/moreInfo.asp?...Series%20Family This shows that the "new" reference design was not really new after all; this design was already in existance before NVIDIA announced the release of the GTS250. To those who enquire if there will be a 512 MB version of the GTS 250 that needs only one 6 pin: eVGA had released a 9800+ 512 MB that uses the refined short PCB and 1 6 pin connector: http://www.evga.com/products/moreInfo.a......Series%20Family Even Gigabyte had released a 1 GB version of the 9800 GTX+ on a shortened PCB with one 6 pin, although it uses a non-reference cooling solution: http://www.gigabyte.com.tw/Products/VGA/Pr...?ProductID=2918. After all this rebadging of the G92b, I will not be surprised if NVIDIA's next move will be to release a 9800+ GX2 / GTS 250 GX2 rebranded as the GTS 255. Samtlige av PCB'ene som nå er "GTS250" har vært i bruk på 9800GTX. Så hvorfor er ikke dette bare ett nytt navn GDI? Samme ytelse, samme kort og samme GPU.Men litt lavere strømforbruk og lavere pris. Nå som jeg har sitert fra Anandforums, her er en til: Dear fanboys, Go away. Love, Totally Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) ...(bla bla bla min red) Disse kortene fra Twintech bruker alle custom PCB, og er derfor ikke relable 9800GTX+. Bra du vet bedre enn gutta på Anantech. Anbefaler alle å lese den testen. Tror ikke helt du skjønte hva jeg mente. Har aldri bestridet AnandTech. 1. Twintech-kortene er ikke gamle 9800GTX+ kort som bare har fått en ny BIOS 2. Ja, kortene bruker grafikkprosessoren som har kodenavn G92b 3. Twintech har laget egne custom PCB med HDMI til anledningen GTS 250 Samtlige av PCB'ene som nå er "GTS250" har vært i bruk på 9800GTX. Så hvorfor er ikke dette bare ett nytt navn GDI? Samme ytelse, samme kort og samme GPU.Men litt lavere strømforbruk og lavere pris. Ja, vi har vel allerede slått fast dette, har vi ikke? Som jeg har sagt før så er rebrading trist. Skjønner egentlig ikke hva mer du vil frem til her. Benekter ingenting av det du sier. Dear fanboys, Go away. Love, Totally Synes ingen her oppfører seg som fanboys. Beklager hvis du føler deg tråkket på av en eller annen grunn. Endret 6. mars 2009 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Synes diskusjonen er god og at GDI og flere andre kommer med bra informasjon. Det er vel også enighet om at sitter man med en 9800GT er det ingen vits å tenke på GTS 250. Omtrent heller ikke om man sitter på et 8800GT. Endret 7. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 korta er klokka .. |--| så mye. gi oss nyheter når kort er klokka minst 50 mhz på core, og 100 på minne + 200 på shader, da begynner det å bli noe forskjell på ytelsen. DX11, wroong, sist jeg sjekket hadde ikke 9800GTX+ DX11. Lenke til kommentar
KaareAbdullah Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Beklager hvis du føler deg tråkket på av en eller annen grunn. Jeg føler meg ikke tråkket på, beklager hvis du tolket det sånn. Derimot, når det gjelder kvaliteten på artikkelen og vinklingen på noen av kommentarene blir jeg lei. Artikkelen har feil eller tvetydigheter. Kommer hjem etter helga og oppdager oxo at de ikke har korrigert den. Latskap eller ignoranse? Originalartikkelen om GTS 250 er jo korrekt. 1. Dx11. NVidia støtter jo ikke dx10.1 engang... 2. Windows 7 støtte? Hva betyr dette? At det faktisk klarer å boote? *Oooo* Er det noe å skryte av? 3. Grafikkmotor GTS 250. *knegg* Er forfatteren lurt av spin-avdelinga til nVidia eller bare uopplyst? G92 heter den. 4. Minnebuss. Det har forfatteren ikke klart å skrive, bare sagt 512bit under minnerubrikken. Vet ikke hva han mener, men er jo lett og misforstå siden GTS250(G92) kun støtter 256 bit minnebuss. 5. Pris. NVidia har offentligjort prisene, 130$ for 512mb og 150$ for 1 gb kort med standardklokk. Nå er ikke dette direkte oversettbart til Norge, men det interessante er at kun 2 av kortene kommer til å bli billigere enn nå. Resten er såkalte OC-kort som er dyrere. Når det gjelder "minnefrekvens", er det en forenkling som ikke bør skje etter min mening. Minnefrekvensen er 1100MHz mens datafrekvensen er 2200MHz. 1. Twintech-kortene er ikke gamle 9800GTX+ kort som bare har fått en ny BIOS2. Ja, kortene bruker grafikkprosessoren som har kodenavn G92b 3. Twintech har laget egne custom PCB med HDMI til anledningen GTS 250 1.Tja. Hvis du mener de "gamle", som i lange er jeg enig. 3. Hvis du mener ta en eksisterende pcb, lodde på en ny kontakt og selge det som "ny" så er jeg enig. Men bortsett fra kontakten er selve kortet det samme.(Som 9800GTx+ kort og 1 pcie-kontakt, ikke det lange) Nå skulle jeg gjerne linket til en meget interessant artikkel, men kan ikke finne den igjen. Poenget var at den "pcb'n" Twintech bruker i GTS250 allerede er i bruk i 9800GTX+. Det er derfor den har bare 8 lag. Skal poste linken om jeg finner den igjen. er et kort fra årsskiftet. HDMI har blitt brukt på den "nye" pcb'n siden ihvertfall jul. Og siden HDMI og DVI er elektrisk kompatible er det kun kontakten som er forskjellen. Pcb'n er den samme.(Som den "nye" 9800GTX+) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå