FrodeA Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hei! Har nå satt opp MediaCenter PC-en min med EN8600GT/HTDI/256M skjermkort (Asus altså for de som ikke ser det gjennom typenummeret). Kjører HDMI gjennom en slik gul DVI->HDMI adapter. Og dette kortet skal ifølge det jeg kan lese meg fram til på Asus sine sider kunne kjøre lyd også gjennom HDMI. Men på TV-en er det ingen lyd i det hele tatt. Ligger heller ikke noen ukjente "Audio on High Definition Bus"-lignende enheter i enhetsbehandling. Hva gjør jeg feil? Noen sier på diverse forum at man må ha en spdif kabel fra lydkort til skjermkort, men på skjermkortet er det ingen som helst tilkobling for dette. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hos Nvidia må du ha enten en kabel fra lydkort til skjermkortet for lyden ellers går det ikke. Og går ikke det så må du strekke en ekstra kabel til TVen, det er vist noen lisensgreier som gjør at ATi er de eneste som har lyden ut via GPUen. På mitt GTX 280 er det en gummipropp ved strøminntaket som viser hvor kabelen skal kobles. Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Hos Nvidia må du ha enten en kabel fra lydkort til skjermkortet for lyden ellers går det ikke.Og går ikke det så må du strekke en ekstra kabel til TVen, det er vist noen lisensgreier som gjør at ATi er de eneste som har lyden ut via GPUen. På mitt GTX 280 er det en gummipropp ved strøminntaket som viser hvor kabelen skal kobles. Crap! På mitt nVidia skjermkort (ved nærmere etter syn) eksisterer ikke pinnene man kobler spdif-kontakten på. Og Asus T3'en jeg bruker som MediaCenter PC har av en eller annen grunn veldig problemer med ATI-kort. Hmm.. Jaja, får se om jeg finner en løsning på dette. Takk for kjapt svar ihvertfall!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå