Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

skolen lov til å gi arbeid i vinterferien?

Valkyria

Anbefalte innlegg

Hey, nå er det vinterferie her i Bergen, og den ene læreren vår har gitt oss i lekse i vinterferien om å forberede en presentasjon om en filosof til neste time. en ting er at de gir oss arbeid som vi skal jobbe med, men det hun vil er at vi skal levere den ferdige presentasjonen på nettet til henne midt i vinterferien. er dette lov egentlig? tenker på at folk kan være bortreist etc i vinterferien også.

kan vi i protest la vær å levere prosjektet men likevel komme med en presentasjon til timen hennes?

takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såfremt neste time ikke er en mandag, så kan hun kreve presentasjon av dere.

Men å levere skolearbeid midt i vinterferien tror jeg ikke er lov.

Feks: Vi har samme fag på fredager og mandager, og vi får aldri lekser fra fredag til mandag. "Nei, det er jo ikke lov å gi lekser i ferie" iflg. min lærer.

Det er bare å rotte dere sammen mot henne. Hun kommer aldri levende fra det!

Lenke til kommentar

Det virker ganske kukete gjort av henne. Jeg hadde fått med meg noen fra klassen som skal være vekke hele, eller mesteparten av ferien, og dratt bort til rektor. "Hei, vi skal vekk i ferien, men har fått lekser. Hva slags konsekvenser har vi forran oss siden vi ikke kan få gjort ferdig oppgaven?".

Lenke til kommentar

Eg kan ikkje tenke meg att det er ulovleg å gje lekser over ferien. Dykk kan no alltids sjekke opplæringslova på lovdata...

Utan att eg har sjekka dette, er det sannsynlegvis meir ei norm enn ein regel att læraren ikkje skal gi lekser i helg/ferie.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Høres helt teit ut, og vis jeg var deg ville jeg aldri finna meg i det. Er vell sånn sett ikke no problem å ta dette opp med elevråd, andre lærere, læreren selv etc. Hadde dette skjedd på vår skole hadde det blitt baluba!

Og til Erik den Raude så er det dumt å bare nikke og neie og godta ting slik de er...

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det ville vært et problem å få utsettelse på denne oppgaven hvis dere snakker med læreren. Om ikke det hjelper, kan dere snakke med kontaktlæreren deres. Hvis det er flere som skal bort, så er det i grunn dårlig gjort av lærer å gi oppgaver som skal gjøres i løpet av ferie. Og om det bare er en som skal bort, er det for så vidt heller ikke noe problem å gi utsettelse for den ene personen.

Utfordringen er jo hvis læreren er veldig, veldig sta. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...