Gå til innhold

[Løst]Skole pc, formatering, null tilgang til domene.

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg er en fyr som går IKT på Vatletun (Voss Videregåande Skule).

Jeg har nettopp installert Vista på skolepc, og greide selvfølgelig å være smart nok til å ikkje tenke over å kanskje backeup domene brukeren min.

Nå sitter jeg da fast med det problemet at jeg ikke kommer meg inn på skolen sitt nett, selvom jeg har bruker til domenet og passord til domenet.

Noen som har opplevd samme greiene?

ps. svar om å gå til it-ansvarlig på skolen og få dem til å fikse det er ikke en mulighet for meg før om 1 uke :p Holder på med praksis i disse 2 ukene, men jeg bor på internatet og har ikke tilgang til nett der pga domene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å si man må "Domain Admins" er å ta i, men man trenger mer tilgang enn standard-brukeren din.

du må altså vente til din IT-fyr kan fikse det for deg, det er nok den eneste måten.

er bare å smøre seg med masse tålmodighet og vente.

Lenke til kommentar

kan spare deg en uke og si det IT på din skole vil si :)

elevpcr uten xp skal ikke i domenet da det er xp lisenser skolene har til de.

forøvrig bryter reinstalleringen til vista med avtalen du underskrev for bruk av pcn.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Løsningen er:

Du går til IT-folkene på skolen din og ber de ghoste/tanke PCen din på nytt.

Du får tilbake maskinen slik den SKAL være.

Det er folk som deg som skaper ekstraarbeid og rot for de av oss som sitter i IT-avdelingene spredd rundt om på landets skoler.

Det at du går IKT gjør saken enda mer tragisk i mine øyne..

Lenke til kommentar
Løsningen er:

Det er folk som deg som skaper ekstraarbeid og rot for de av oss som sitter i IT-avdelingene spredd rundt om på landets skoler.

Kjenner jeg ble litt glad at jeg ikke jobber i skolen lenger :D Men jeg er helt enig, min erfaring er også at noen få klarer å lage mye jobb for alle andre.

Lenke til kommentar
Løsningen er:

Det at du er snill gjør meg veldig happy.

Og jeg ser heller ikke hvordan noe slik som dette kan klasifiseres som arbeid når det eneste jeg har gjort er å reinstallere vista på skolepc'n. Eneste jeg trenkte fra IT-ansvarlige på skolen var jo rett og slett bare it de skylle trykke 3 klikk på pc'n slik at pc'n kom tilbake i domene.

Men joda, takk for at jeg tydligvis er nysgjerrig på ting og prøver det ut...

kan spare deg en uke og si det IT på din skole vil si :)

elevpcr uten xp skal ikke i domenet da det er xp lisenser skolene har til de.

forøvrig bryter reinstalleringen til vista med avtalen du underskrev for bruk av pcn.

Fikk høre den av Morten dagen etterpå :)

Eneste han advarte meg om var at eksamen skulle bli tatt på ped-nett.

Noe som gjorde det da veldig viktig for meg å degradere :)

Men Vista funker forresten på stud-net... i tilfelle noen lurte.

Lenke til kommentar

vista funker fint både på studnet og pednet, men er fortsatt foretrukket at xp blir brukt :)

kan du faktisk gi IT en god grunn til hvorfor du trenger vista over xp er muligheten der, men siden det ikke er lisenser til at alle kan få vista er valget en stram linje med xp enkleste.

studnet har en tendens til bli misbrukt for spilling eller til direkte juks siden det ikke er underlagt samme sperrer som pednet.

dette funker desverre som alt annet at et par stk misbruker så blir alle straffet med miste muligheten for bruke studnet, siden det faktisk bare er ment for studenter/privatpcr og ikke elever underlagt elevpc ordningen.

mange skoler har allerede kastet elevene på ræv ut fra studnet mens resten nok ikke er langt etter, jeg ville ikke anbefalt folk hoppe over til vista og satse på studnet, både fordi du bryter kontrakten du underskrev om pcbruk men risikere også sitte uten nett.

Lenke til kommentar
vista funker fint både på studnet og pednet, men er fortsatt foretrukket at xp blir brukt :)

kan du faktisk gi IT en god grunn til hvorfor du trenger vista over xp er muligheten der, men siden det ikke er lisenser til at alle kan få vista er valget en stram linje med xp enkleste.

studnet har en tendens til bli misbrukt for spilling eller til direkte juks siden det ikke er underlagt samme sperrer som pednet.

dette funker desverre som alt annet at et par stk misbruker så blir alle straffet med miste muligheten for bruke studnet, siden det faktisk bare er ment for studenter/privatpcr og ikke elever underlagt elevpc ordningen.

mange skoler har allerede kastet elevene på ræv ut fra studnet mens resten nok ikke er langt etter, jeg ville ikke anbefalt folk hoppe over til vista og satse på studnet, både fordi du bryter kontrakten du underskrev om pcbruk men risikere også sitte uten nett.

Takk for den god leselig bunch of informasjon :)

Har selv hoppet over til xp no.

It-ansvarlige på skolen min sa faktisk til meg når eg hadde Vista at han kunne legge meg inn i Studnett fordi det var mye bedre for gaming og slikt. Han sa ingenting om konsekvenser.

Virker som om Vatle har en litt gøy IT-staff :)

jesjes

Men case solved

Takker til all hjelp fra alle sammen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...