Gå til innhold

Filmer med bra åpningsscener


okjatakk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ehhh.... Star Wars, anybody?!?!

 

Ellers den klaustrofobiske åpningen i Office Space, Matrix selvfølgelig, Haisommer (med stakkars Chrissie), og The Player!

 

The Player åpningen er fantastisk, hadde helt glemt bort den. There Will Be Blood åpningen er også noe for seg selv, 15 minutter uten dialog. Egentlig alle filmene til Paul Thomas har gode introer. 2001: A Space Odyssey har også en fantastisk intro.

Lenke til kommentar

There Will Be Blood har en åpning jeg selv falt pladask for. Den stressende, intense stemningen etterfulgt av den klaustrofobiske musikken med det aller første landskapsbildet. Begynnelsen av filmen, altså partiet frem til Plainview forsøker å selge ideen sin, setter standarden for resten av filmen og lover intet den ikke kan holde. Den opprettholder begynnelsens standard og er et kroneksempel på at en start ikke behøver å være in medias res eller kronologisk out of order så lenge cinematografien er god nok.

Lenke til kommentar

takk :love:

 

Hvorfor drive å se på deler av filmen på youtube, er det ikke bedre å spare filmen, og se alt som en helhet?

Jeg skulle bare se det klippet. Ikke "deler av filmen".

 

Jeg er (heldigvis) en av de (få?) som kan se deler på youtube uten å ødelegge filmopplevelser (av filmer jeg har sett, altså)

Lenke til kommentar
Jeg tenkte det samme, men han skulle bare se det aktuelle klippet, og jeg vet at han har sett den fra før, så jeg reagerte ikke.

Mhm, dessuten ser jeg ingen grunn til at TWBB-introen skiller seg ut fra de andre introene/åpningsscenene som har blitt posta her, ergo det er helt OK å se scenen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...