Gå til innhold

"skrekk" spill til wii


Paulex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel det er jo Manhunt 2, men synes det var litt kjipt, har ikke spilt så mye. Man må snike seg veldig mye rundt og det er jeg ikke så flink på. :)

 

Obscure 2.

Et av få grøsserspill med multiplayerfunksjon. Har spilt dette litt med søstera mi men måtte gi opp ganske fort fordi det var vanskelig. Men tror dette har potensiale, skal prøve mer senere.

 

Dead Rising: Chop til you drop.

dette spillet har akkurat kommet ut. Det er kanskje ikke så veldig skrekkspill, men i forhold til de uendelige barnespillene til wii er kanskje dette litt skummelt. ;) Går ut på at man skal drepe masse zombier hvertfall.

Lenke til kommentar

House of dead har akkuratt kommet ja, stemmer det.

Har dead rising også faktisk, det er ganske morsomt det :D

Litt mer splatter og komedie enn grøsser spill, men det er deilig å koble av fra barnespill av og til :D

 

Obscure 2 har jeg aldri hørt om engang, får sjekke det litt ut ;) Takk for tips! Fler er velkommne. Og manhunt 2 er jeg heller ikke så glad i, er for rastløs til slikt :)

Lenke til kommentar

Har hørt mye bra om LIT til WiiWare. En blanding av puzzle med horrorelementer. Ser spennende ut, fra utvikleren bak Contra 4. Vet ikke om det er sluppet i Europa ennå.

 

Utenom det så må du nok tilbake til Gamecuben og Eternal Darkness, som er etter min mening et av de mest fantastiske spill noensinne. Det har sine mangler, men er utrolig kreativt og ganske forstyrrende.

Lenke til kommentar

Ja nei, det er så mye latterlig dritt som er sluppet ut til wii at bare det og bla igjennom spill på f.eks gamespot får deg jo på gråten omtrent. Når man ser spill som aboslutt skal ta ibruk den forbanna wii.moten, Iron Chef så jeg en video her om dagen hvor man bruker 5 minutter på og koke opp en gryte med vann f.eks.

 

Savner noe kvalitet og noen voksen spill.

Skal teste ut Eternal Darkness, hørt mye bra om det bra andre også! :) Takker.

Lenke til kommentar

Tja, Wiien er nok for familievennlig for skrekkspill, men vi har jo Project Zero 4 (Fatal Frame 4 i USA) om en stund og Cursed Mountain om en god stund. Spilte Project Zero 1 en stund, og stemningen var helt vanvittig skremmende. Eneste problemet var at det var svært tregt i med tanke på action, da første fiende ikke dukket opp før rundt en halv time ute i spill... :p Til gjengjeld var det helt klart verdt ventingen.

 

Har ikke hørt så mye om Cursed Mountain, men det virker lovende.

 

Dead Rising har en god del zombier, men det fokuserer mye mer på humor enn skrekk. Det var i alle fall utrolig morsomt å kjøre over zombier med gressklipper og gå berserk med samuraisverd... :p

 

(edit: hadde Dead Rising på xbox, men har ikke prøvd det på Wii. Det ble for ensformig for meg, og zombiene var til tider smartere enn folkene jeg skulle redde...) :roll:

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

hjelper jo ikke så mye med zero når det ikke er utgitt enda ;) gleder meg for øvrig veldig til cursed mountain. Fatal Frame kan de ha for seg selv, jeg fikk nok etter å ha spilt 3ern, like møkk som forbidden siren.

 

her er for øvrig en liste over skrekkspill til wii:

http://www.gamefaqs.com/console/wii/cat_164.html

 

eneste på lista som ikke er nevnt i tråden her og er gitt ut i europa er escape from bug island.. så ja, det er ikke så mange skrekkspill til wii!

Lenke til kommentar
hjelper jo ikke så mye med zero når det ikke er utgitt enda ;) gleder meg for øvrig veldig til cursed mountain. Fatal Frame kan de ha for seg selv, jeg fikk nok etter å ha spilt 3ern, like møkk som forbidden siren.

Fatal Frame 4 er en et forsøk på å få liv i Fatal Frame igjen, og med både Nintendo og Grasshopper/Suda 51 involvert så er det dumt å ignorere det bare fordi du ikke likte nummer 3. Jeg gleder meg i alle fall.

 

Resident Evil Umbrella Chronicles.

Hvordan greide jeg å glemme det? Høyst undervurdert spill.

Lenke til kommentar
Men House of the Dead er ikke Resident Evil. ;)

 

Det eneste bra med House of the Dead er Erica Durance (Louis Lane i Smalleville) toppløs i filmen. :p

Har du prøvd House of The Dead: Overkill, eller bare troller du? ;)

 

Har ikke prøvd det selv. Men tviler ikke på at det er bedre enn Resident Evil: Umbrella Chronicles på mange måter. Ser hysterisk moro ut.. Men jeg likte RE:UC godt, ikke bare fordi jeg er REfan, men også fordi det er et litt utypisk skytespill som har massevis av hemmeligheter, ting man kan skyte, og ikke minst er godt lagt opp for 2-player.

Lenke til kommentar

troller ei, har begge (:p) :

house of the dead er ikke resident evil. uc var skummelt, selv med coop. house of the dead er humor og action. uc er btw bedre fordi det er rett og slett mer enn bare en lightgun shooter. den har story (som du vet fra før, men det er likevel kult å sepå nytt. og ekstra mye når det ikke er vist helt på samme måten), den har chars of steder du er fan av, mens house of the dead bare er et skytespill med humor (som ofte ikke så alt for morsomt som de vil ha det til)

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd House of the Dead, men likte det ikke noe særlig. Det er greit nok i seg selv, men blir for ensforming og anonymt for meg.

 

Resident Evil: Umbrella Chronicles er på mange måter også standard lyspistol, men det er Resident Evil. Jeg elsker hele serien opp til RE4 og har de første seks bøkene (dvs alle som er basert på de gamle spillene), så å få et lyspistolspill basert på RE var helt konge.

 

Tenk for eksempel på Predator: Concrete Jungle på PS2. Det er i seg selv bare et middels actionspill, og hadde det vært basert på noe annet jeg ikke hadde hatt et forhold til ville jeg ikke tenkt tanken engang. Men fordi det er Predator plukket jeg det ned av hyllen uten å se bakpå coveret engang (det har kun skjedd én annen gang, da med Lord of the Rings Online) og storkoste meg i timesvis. Bare følelsen av å få være Predator fikk meg i ekstase. :p

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd House of the Dead, men likte det ikke noe særlig. Det er greit nok i seg selv, men blir for ensforming og anonymt for meg.

HotD: Overkill anonymt? Er du sikker på at det ikke er samlepakken av HotD 2&3 du har prøvd?

 

Uansett... kom på hvorfor jeg hadde glemt å nevne Umbrella Chronicles.... Fordi trådstarter spesifikt sa "Ikke Resident Evil"

Lenke til kommentar

Jeg har null forhold til HotD, så ja, det ble for ensformig og kjedelig for meg.

 

Det står ingenting om Resident Evil i tittelen, men det står skrekkspill. Når du står i en trang korridor og flere dusin Huntere kommer løpende mot deg, du ser ammoen din tikke ned og de bare kommer nærmere og nærmere og nærmere kan pulsen din begynne å bli litt høy etterhvert... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...