SitraX Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 jeg har en HK AVR 355 reciver og tenkte på å biampe frontene (JBL studio L890) mine på grunn av at jeg har hørt at det blir bedre lyd. spørsmålet er da om jeg må kjøpe effektforsterker for å få til dette, i å med at d er bare en inngang på vær høytaler i reciveren? Lenke til kommentar
Malux Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Neh, med mindre du kjører 7.1 oppsett kan du bruke kanal 6 og 7 til bi-amping av frontsettet. Du bare hooker opp et sett til med kabler fra kanal 6-7 også aktiverer du bi-amping i menyen (: Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Gjorde dette med mine B&W 605 S2 på min Yamaha RX-V663, og kan melde fra at det ble mer luft og rom i mellomtonen, en fin forbedring med lite jobb. (mtp at det er egen bassforsterker i HTene, blir disse da tri-ampet) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Er du sikker på at receiveren støtter bi-amping? Harman/kardon har nemlig vært noe tilbakeholdne når det kommer til dette. Lenke til kommentar
SitraX Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 er ikke helt sikker. har ikke fått sett på det ennå. men håper jeg slipper å kjøpe effektforsterker. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Min HK AVR 255 støtter ikke bi-amping, ganske sikker på at heller ikke 355 gjør det! En effektforsterker hadde selvsagt vært og foretrekke, men da må man åpne lommeboka! Lenke til kommentar
Musty Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 noen ide om hvorfor de ikke støtter Bi-amping? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Fordi de mener at det ikke blir bedre lyd? Lenke til kommentar
NItroXx Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Mulig denne tråden er litt for gammel. Men har selv en avr 255 og den kan ikke bi ampes, dette har visst noe med hvordan H/K bygger strømforsyningen sin. Er jo noe med at H/K watt og yamaha watt ikke er helt det samme, og dette henger sammen med hvordan strømforsyningen er bygd opp, så er rimelig sikker på at du ikke kan bi ampe fra avr 355. Sjekk håndboka eller spør H/K forhandler. Er også noe om dette på avforum.no om det kan linkes dit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå