Henrik0705 Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hei! Jeg skal snart kjøpe bil, lurer på om det er noen maksgrense eller noe begrensning på hvor mye penger man kan ta ut på et postkontor. Jeg skal ha ut 25.000 , jeg har postbanken student, og pengene står på min sparekonto jeg har hatt fra jeg var liten. Takker for alle svar. MVH SkylineGTR Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Så lenge du er myndig og ingen annen klausul står i kontrakten er det ingen problem å ta ut 25 000 på et postkontor Lenke til kommentar
KS Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 25.000 er ikke så mye. Om du skulle tatt ut virkelig store beløper så kunne det hende at banken rent fysisk ikke har nok penger i kassa men må bestille. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hvorfor må du betale kontant? Er det ikke mye ryddigere å overføre pengene til en konto? I tillegg til farene for å bli ranet, hvis en bilselger du aldri har truffet før ber deg møte på et litt øde sted Jeg prøvde en gang å ta ut 30.000 fra postkontoret på Blindern. Jeg skulle overføre penger til Nordea-kontoen min, og siden det er gratis å ta ut og sette inn penger, mens det koster å overføre, så ville jeg gjerne unngå gebyret De likte ikke det, så jeg måtte ta ut 15.000 på to forskjellige dager. Hadde nok vært enklere for dem å droppe gebyr for overføring av penger. Tror de lar deg ta ut 25.000,- men det er nok såvidt, litt avhengig av hvilken filial du går i. Helst skal du bestille på forhånd, dvs. gi banken beskjed om at du skal ta ut så mye penger, slik at de kan sørge for å ha nok kontanter. Lenke til kommentar
Strukt Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Kanskje du kan be om en bankremisse. Da får du noe som ligner litt på en sjekk, som har en verdi på x antall kroner. Da kan du bare levere denne til selger så får han hevet den i sin bank. Men pass på slik at du ikke mister denne lappen bare ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå