Gå til innhold

Kjøp av pc til 5000. Er det en ok pc for prisen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for god tilbakemelding :D

Er det den prosessoren som du kan "låse" opp en ekstra kjerne og få 4?

Men ja skal man kjøpe dette + hovedkort og få det sendt så havner man lett på 8 lapper som

er litt mye for en fattig student kansje :p

Lenke til kommentar

Det stemmer, er den prossesoren som unlocker 4kjerner hvis man vil.

Nå uten hovedkort koster maskinen 5800. Et godt hovedkort får du for i underkant av 1000kroner. Så da er vi opp i 6800 + frakt som er ca 200kroner.

Da har vi en topp maskin for 7000 akkuratt.

Lenke til kommentar

Intel alternativ

La til et intel alternativ.

hvis du vil overklokke så ville jeg kanskje tatt litt bedre ram. tror kanskje mhz på de blir litt liten, men så har jeg ikke så mye peiling på det. så visst noen andre kommenterte på det ville det vært bedre ;)

hvis du vil ha 4 kjerner så koster det ca 4-600 kr mer, for q9400.

la ikke til harddisk siden det vet du vel best selv hvor mye plass du vil ha/trenger :)

kozepå

Endret av sidesprang
Lenke til kommentar
Annbefaler sterkt hvis du skal først gå for Intel oppsettet og kjøpe P5Q PRO hovedkortet. Er ca 50kroner dyrere og har full støtte for crossfire++ :]

enig, av en eller annen grunn hadde jeg det for meg at det bare var 50kr dyrere fra pixmania(som jeg ikke vil anbefale) og rundt 200kr dyrere fra de andre nettbutikkene. men byttet nå :)

Lenke til kommentar
Det stemmer, er den prossesoren som unlocker 4kjerner hvis man vil.

Akkurat det stemmer vel ikke helt.

Før noen med suksess har klart å gjøre dette med flere "kull" av X3, med ulike hovedkort, og i ulike systemer så skal det nok ikke hardnakket påstås at dette er noe alle kan gjøre.

Ang. pris på overnevnte PC så var den etter min smak litt i drøyeste laget. Hvis du får prutet og mast litt så kan du kanskje få den til 4K? Selg 8800 kortet og kjøp et 4870, evt. 4850 så har du en PC som burde duge i massevis til ditt bruk.

Endret av Ohlja
Lenke til kommentar

Takker for svar.

Får spørre om han er villig til å senke prisen litt.

Ellers kanskje gå for ett av de forslagene her som ligger på ca 7.

Greit å ha full garanti selv osv osv og litt nyere.

Kan vint være verd sine 2k det :D

Lenke til kommentar

Tror du vil gjøre et OK kjøp der. Tviler også at du får noe bedre til den prisen.

Men jeg stusser litt over at det i beskrivelsen står Vista32, da maskinen innehar totalt 8gb ram? Skjermkortet utgjør også 1gb, så du vil vel sitte igjen med fysisk mengde på ca 2.5gb i 32bit. Ikke at dette gjør allverden i ditt tilfelle, bare litt uøkonomisk generelt sett.

Ang. 4kjerners vs. 2 så er vel 4 kjerner bedre på multitasking, mens 2 kjerners er bedre på spill da det pr i dag ikke finnes mange spill som er optimalisert for mer enn 2 kjerner, men dette har nok noen andre mye bedre peiling på enn meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...