Zerpent Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Jeg begynner å bli litt lei av lyden fra diskene mine. De bråker ikke men det en slags høyfrekvent lyd som kan irritere noe grusomt når man først blir oppmerksom på den. Jeg lurte på om det ville hjelpe å montere asfalt plater rundt ramma til diskene for å dempe vibrasjoner og deretter montere vanlige dempematter for å dempe luftbåren støy. De står i ei chieftek ramme. Det blir ikke mulig å dekke de fra alle kanter på grunn av vifta som blåser luft over de men det vil vel hjelpe en del? Lenke til kommentar
|Slinky| Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Det beste er nok og henge de i strikk i en 5,25" slot da vil strikke dempe for vibrasjonsstøy uten at den isolerer varmen Har prøvd dette selv det virker. Mvh Slinky Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Vil ikke henge de opp i strikk. Har vært mange diskusjoner om dette. En harddisk trenger å være skikkelig skrudd fast. Når de går med 7200rpm så vil det være en god del bevegelse. Vet at det er mange som bruker strikk til å støydempe diskene men jeg vil ikke ta sjansen. Lenke til kommentar
|Slinky| Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 OK, men ideen din tror jeg vil "utvikle" mye varme, det gjør mine disker de er ca. 45c og di henger i strikk med mye luft rundt. Lykke til, håper du finner en løsning som passer ditt formål Mvh Slinky Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Varme tror jeg ikke blir noe problem. Det vil være åpent i endene av diskene og der vil det være ei vifte som blåser luft over de. Vil disse mattene ha noen effekt når det er åpent i endene eller bør jeg vente til jeg skaffer meg vannkjøling på diskene slik at jeg kan tette alle kanter? Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Det er ikke noe prøblem å henge opp HDD i strikk, så lenge strikken er stram nok!!!! Lenke til kommentar
It's me Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Noen som gidder å legge ut et bilde av en harddisk hengt opp i strikk? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Dempematter rundt HD'en vil knekke en god del luftbåren/høyfrekvent lyd. Har testa dette selv. Har også åpent foran og bak, og en vifte som blåser over og under den. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Å henge den opp i gummistrikk hjelper ikke på den høyfrekvente lyden, men det hindrer vibrasjoner i å forplante seg i kabinettet. Beste måten å få bort lyden på er å støydempe kabinettet. Er det en WD-disk? Lenke til kommentar
Tønderbørd! Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Har selv hengt opp hd i strikk. Funker flott. MEN ikke bruk husholdningsstrikk!! De morkner opp etter kort tid. Kjøp en rull vulk-teip og lag passe lange strikker sjøl. Seagate B IV Hengt opp i strikk bråker ganske lite. Den utvikler så lite varme at den tåler godt litt dempematter åsså. Har en IBM 30G av problem serien. 75GXP var det vel? Den har hengt godt og luftig hele tiden. Tror det er det som har berget den. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Har kjørt med strikk i 6mnd nå,, har ikke hatt noe problem med hd.. Men jeg har kansje strame strikker.. Slik at den ikke rister så mye når den starter.. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 http://home.tiscali.no/petteram/diskoppheng.html Lenke til kommentar
torerik Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 hvor får man tak i slike strikk, eller o-ringer som du bruker, petteram? hva brukes de egentlig til? kanskje jeg kjenner noen som kan skaffe -- torerik Lenke til kommentar
stranden Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 O-Ringer kan kjøpes på en rørlegger butikk. Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Få tak i en gammel sykkelslange etc. og lag et kraftigere oppheng. Lenke til kommentar
torerik Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 blir det ikke fort dårlig plass om opphenger skal være så sinnsykt kraftig? det er trangt i boksen min! -- torerik Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 Er det en WD-disk? Jepp! Tror nok jeg kommer til å montere dempematter. Skal etterhvert vannkjøle diskene så da kan jeg tette alle sider med matter. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Har en ny WD 120Gb som ikke bråker spes når den arbeider, men er det normalt med en slags "suselyd?" Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Ja. Det er denne lyden jeg vil fjerne. Det er nesten som en høyfrekvent lyd. Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 http://home.tiscali.no/petteram/diskoppheng.html Det der så ganske smart ut, lurer bare på hvilken diameter det er på de O-ringene dine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå