Gjest Guest_anonym Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hei, jeg har et problem med en jente jeg liker. Som andre har jeg begynte å like en jente ganske godt nå. Vi går på samme skole (ikke i samme klasse), men vi har samme tilvalgsfag. Jeg kjenner henne nesten ikke, har som regel bare sagt hei til hverandre. Så jeg tenkte jeg ville prøve å få bedre kontakt med henne, så fikk Msn adressen hennes, men hun er som regel aldri på. Jeg er en veldig sjenert person, så jeg tør ikke å gå bort å snakke med henne face to face. Og jeg har veldig lyst til å spørre om hun har lyst til å finne på noe/be ho med ut en gang. Så det jeg lurte er jo om noen har noen gode råd å komme med? Ville det virket desperat/masete å spørre om mobil nummeret hennes? Og hvor godt kjent med henne burde jeg bli før jeg ber ho med ut, eventuelt noen forslag til hva jeg kan be ho med ut på? Sorry for skrivefeil Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 kino er alltids en vinner Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 tilbring tid med henne in real life Hvordan ellers skal forholdet deres være, MSN only? Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Og hvor godt kjent med henne burde jeg bli før jeg ber ho med ut Er det ikke derfor man ber noen med ut? Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Spør pent om nummeret hennes, og vent en dag eller to. Send en SMS "Finne på noe? Kafé?" eller noe i den duren. Velg noe du vet begge to vil like å finne på, og spør henne med ut. Ikke gjør det for desperat som å spørre om hun vil bli sammen eller bli med på fest (med det første). Ta henne med ut og sjekk reaksjoner osv. Og hvor godt kjent med henne burde jeg bli før jeg ber ho med ut Er det ikke derfor man ber noen med ut? Jo. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hadde prøvd å snakke med henne på skolen først, før du ber henne på date helt i det blå. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Du trenger ikke MSN, ei heller nummeret hennes.. Det er personen du skal bli kjent med, ikke internett-forbindelsen hennes, eller mobiltelefonen hennes. Skal det bli noe, så må du møte henne face-to-face før eller senere, så da kan det like godt være med en gang. Neste gang dere har tilvalgsfag sammen, kan du jo bare sette deg sammen med henne og evt vennene hennes. En instant-date som du til og med ikke trenger å spørre om Og ikke vær en klisje og ta hu med på kino når dere skal ut. Kino kan dere dra på når dere er sammen og har lyst til å se en film. Ikke når dere skal bli kjent. Vær kreativ! Og ikke minst, tør å ta sjangsen! Uansett utfall er det bedre å få tatt sjangsen, enn å bli sittende tilbake og lure på hva som skjer. Og ikke minst den forferdelige følelsen man får av å ikke tørre. Sjenanse er ikke noe annet enn redsel for å drite seg ut for andre.. Men hemmeligheten er at du driter deg ikke ut mer enn det du gjør det til selv. Kan du gå ut fra et avslag med hodet hevet, og et smil om munnen, så vil det rett og slett være umulig å drite seg ut. Lykke til, og LEV LIVET! Ta sjangser! Ha det gøy! Endret 6. mars 2009 av Smurstafa Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Har dere felles venner? Lettere å gå ut med flere, og heller ta det fra der de første gangene. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Du kan jo bruke den unnskyldningen at hun sjeldent er på msn, og spørre om du kunne fått nr. hennes av den grunn? Ellers så ville jeg grodd ett par baller, noe som er ekstremt skummelt, og bare gått bort til henne en gang og pratet med henne. Har selv hatt noen helt greie samtaler med folk jeg ellers bare har sagt hei til på bussen/når det er sammen med felles venner. Finn ut om dere har noen felles interesser, og spør og snakk i vei. Spør om hun vil bli med i byen og handle en dag. Det trenger ikke være noen big-deal. Bare gjør noe sammen! Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Har dere felles venner? Lettere å gå ut med flere, og heller ta det fra der de første gangene. Problem: Vennefella. Lenke til kommentar
DudeUlf Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Har dere felles venner? Lettere å gå ut med flere, og heller ta det fra der de første gangene. Problem: Vennefella. Eller det at hun faller for kompisen din, som ikke er alltid like morsomt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå