Gå til innhold

TEST: AMD Athlon MP 2600+

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer det en Barton MP da?

Samtidig med et nytt chipsett, eller skal dette da kjøre på AMD760 MPX?

Det er vel bare Iwill som har MPX hovedkort som støtter over 150 FSB, og det er jo tatt ut av produksjon for lenge siden.

BArton MP kommer trolig ja... ikke noe nytt chipsett = 266 MHz FSB

Lenke til kommentar

Det er vel bare Iwill som har MPX hovedkort som støtter over 150 FSB, og det er jo tatt ut av produksjon for lenge siden.

Vil den hete barton da? Er ikke barton en TB med 512kb cache og 166 FSB? Da blir det jo litt lureri å kalle den Barton, fordi den vil sikkert kjøre på 133 FSB.

Lenke til kommentar

Vil den hete barton da? Er ikke barton en TB med 512kb cache og 166 FSB? Da blir det jo litt lureri å kalle den Barton, fordi den vil sikkert kjøre på 133 FSB.

Barton er i praksis en TB med 512 KB cache ja, men det er ingenting som sier at den ha 166 MHz FSB. Barton er bare betegnelsen på kjernen, mens FSB er kommunikasjonshastigheten mot North Bridge. Husk at neste XP-prosessor vil være barton, og (sannsynligvis) ha omtrent samme klokkefrekvens som som XP3000+, og kjøre med 400 MHz FSB.

Lenke til kommentar
ehh, jo det VIL komme et nytt AMD MP chipsett. Det har jeg lest på nforcershq.com . nvidia som styrer med det. Akkurat når vet jeg ikke.

Er det ryktet godkjent fra sikre kilder?

For med en gang det kom var det veldig mange som mente at det bare var hoax. (Jeg har ikke tid til å sjekke nforcerhq.com enda, men gjør det i kveld.)

Lenke til kommentar
ehh, jo det VIL komme et nytt AMD MP chipsett. Det har jeg lest på nforcershq.com . nvidia som styrer med det. Akkurat når vet jeg ikke.

Det vil jeg gjerne ha fra pålitelige kilder. Jeg har nemlig info fra både ASUS og AMD som avkrefter alle slike rykter fordi markedet ikke er stort nok.

Lenke til kommentar
Jojo, det stemmer det.  

Men det virker litt som å selge Willamette som P4 og Northwood som P5.

Edit: Nei det gjør det ikke.  :roll:  ... bare litt

Hehe, bra du rettet opp den, for forskjellen mellom de to versjonene er langt større enn forskjellig FSB. Forskjell på FSB betyr ikke ny kjernebetegnelse vet du. Husk at T-bred ble lansert med både 266 og 333 MHz på XP2600+.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte ikke helt rett der. Det er for mange chipper på markedet for tiden, og jeg er helt vekke i tåka.

Alt snakket om Opteron, Athlon64, Clawhammer, Sledgehammer, P4 quad 200, P4 quad 133, P4 quad 100, willy, celly, Barton, TB A, TB B, XP, MP, Palomino, Thunderbird, 128kB cache, 256kB cache, 512kB cache, 1MB cache...osv har påvirket meg.

[/ro mode] :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...