strandski Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Hei Ska kjøp mæ ny stasjonær te konfirmasjon, og så lure æ på ka som e en bra pc rundt 10000-16000 kr. Datamus, tastatur, høytalera har æ fra før. Pcen ska brukes te spilling,musikk og som hjemmekino-Pc te 7.1 anlægg Bluray, HDMI utgang ska vårra på den. Har sjett på 2 pcea som æ tru gårant: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10386 http://www.alienware.com/products/area-51-...ode=SKU-DEFAULT Har litt lyst på Alienware pcen, men så har æ hørt at det koste rundt 2000kr bare for å få den inn te Norge. Så spørsmåle e, kæm av pcean e bæst og har dåkk nånn tips om anna pcea som e beir for den prisn ? Takker for svar Endret 5. mars 2009 av strandski Lenke til kommentar
celidog Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Komplett sin pc så jo grei ut, men fortsatt ville jeg bygd den i deler, og fått mye bedre pc for prisen. Men visst du ikke skal spille, så er jo GTX 260 skjermkortet helt greit. Alienw@re sin pc koster litt mere vil jeg tippe. Men den så jo konge ut, og verdt pengene vil jeg si. Bare pc'en koster 1649 dollar, som er 11823 kr. Så må du ta på 25% moms, som tilsvarer 14776 kr. Og så ta på toll, og frakt, noe jeg ikke særlig er kjent i. Så jeg vil tippe den er på ca 16-18,000. Lenke til kommentar
strandski Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Ja du har rætt idet, fant ut at det vart belliar å kjøp Komplett pcen. Men kolles grafikk-kort annbefale du på den Komplett pcen ? Skal brukes te gaming Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Du bør øke til 6GB RAM. Grafikkort GTX 260, 4870 1GB RAM eller GTX285/4870X2 hvis du har råd. Anbefaler også at du tar et annet lydkort enn det integrerte Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Jeg ville kjøpt det gainward gtx285 som er 750,- dyrere. Lenke til kommentar
strandski Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Du bør øke til 6GB RAM. Grafikkort GTX 260, 4870 1GB RAM eller GTX285/4870X2 hvis du har råd. Anbefaler også at du tar et annet lydkort enn det integrerte Har Creative 7.1 lydkort og Creative 5.1 lydkort Lenke til kommentar
strandski Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Tror æ går får Gainward GeForce GTX 285 1Gb grafikk korte Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Komplett sin pc så jo grei ut, men fortsatt ville jeg bygd den i deler, og fått mye bedre pc for prisen. Men visst du ikke skal spille, så er jo GTX 260 skjermkortet helt greit. Du mener med andre ord at dersom han har tenkt å bruke PC'en sin til spilling, så er et GTX 260 ubrukbart? Tips til trådstarter: De fleste vil nok foretrekke om du holder deg til bokmål eller nynorsk. Lenke til kommentar
strandski Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Komplett sin pc så jo grei ut, men fortsatt ville jeg bygd den i deler, og fått mye bedre pc for prisen. Men visst du ikke skal spille, så er jo GTX 260 skjermkortet helt greit. Du mener med andre ord at dersom han har tenkt å bruke PC'en sin til spilling, så er et GTX 260 ubrukbart? Tips til trådstarter: De fleste vil nok foretrekke om du holder deg til bokmål eller nynorsk. Okei Er litt noob her. Takk for tipse ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå