Fire^^ Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hay!:Dhar gått ttil innkjøp av ein 95mod honda civic me ein 1.4 liters motor... Syns den er ganske dau, har sitt noen filmer på youtube me slike så har 400hest+++ eg har ikke planer om noe sånt xD vill ha rundt 120-130 hest? er det mulig uten å bruke for mye penger? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 400HK+ tviler jeg på er en 1,4l... med mindre det er en wankel motor... du kan jo begynne med greenfilter... koster rundt 1000kr og gir +- 5HK ellers har man ting som effektanlegg, men er veldig begrensa hva man kan gjøre med en 1,4l Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 civicer som har over 100hk har som regel hondas v-tech motor, som jeg synes å huske yter 150hk eller noe sånt orginalt Lenke til kommentar
Ambidex Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) civicer som har over 100hk har som regel hondas v-tech motor, som jeg synes å huske yter 150hk eller noe sånt orginalt VTEC! På Club Honda er det mye kompetanse! Søk litt i forumet der så finner du nok svar;) Endret 6. mars 2009 av Ambidex Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 du kan jo begynne med greenfilter... koster rundt 1000kr og gir +- 5HK Er du morsom eller? Du får ikke mer effekt av å bytte luftfilter. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hvis det gamle er tett så men hjelper ikke å bytte fra orginalt til pokk å kongle filter, gir bare mer lyd. effektanlegg gir heller ingen merkbar effekt.. Skal du ha noe som hjelper er det turbo eller da v-tec som er tingen, eventuelt en kombinasjon Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 du kan jo begynne med greenfilter... koster rundt 1000kr og gir +- 5HK Er du morsom eller? Du får ikke mer effekt av å bytte luftfilter. Min bil ble mere responsiv på gassen etter bytte fra orginalfilter til "powerfilter" Har 2.9 liters da, er vel en del forskjell. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 du kan jo begynne med greenfilter... koster rundt 1000kr og gir +- 5HK Er du morsom eller? Du får ikke mer effekt av å bytte luftfilter. Min bil ble mere responsiv på gassen etter bytte fra orginalfilter til "powerfilter" Har 2.9 liters da, er vel en del forskjell. Respons og effekt er ikke det samme, og videre er det lett å innbille seg at bilen har bedre respons og effekt pga. økt lyd fra motoren. Ta en tur på dynoen så ser du at du har tjent nøyaktig null hestekrefter. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) du kan jo begynne med greenfilter... koster rundt 1000kr og gir +- 5HK Er du morsom eller? Du får ikke mer effekt av å bytte luftfilter. Min bil ble mere responsiv på gassen etter bytte fra orginalfilter til "powerfilter" Har 2.9 liters da, er vel en del forskjell. Respons og effekt er ikke det samme, og videre er det lett å innbille seg at bilen har bedre respons og effekt pga. økt lyd fra motoren. Ta en tur på dynoen så ser du at du har tjent nøyaktig null hestekrefter. Skal sies at orginalfilterene på scorpio er veldig tett. og hestekreftene er sikker de samme, men hva med newton? motoren får jo mer og raskere tak i luft. Instalerte dem egentli bare for å få bedre lyd da. edit: kompis av meg har en rover 414 1.4L 97mod (helt samme bil som civic, bare annet navn) ble bra mye grommere lyd med powerfilter på den, så om du vil ha grommere lyd kan du jo bare slenge på. Endret 6. mars 2009 av Complexity Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 greenfilter er jo med i et kit som bla gir motoren et større luftinntak Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 jeg kan ikke tenke meg noen biler som får mer hk av bare å bytte til pokk å kongle filter, så lenge det orginale ikke er tett. Men det er biler som er strøpet ned orginalt ved da att innsuget er mindre, som f.eks bmw 328. Bytter du innsuget der får du ca 15 hk mer, så hvis det er kit kan det kanskje hjelpe litt, men ærlig talt tror jeg ikke det hjelper en døyt på 1,4 liter civic.. hvorfor skulle en så liten motor være strøpet på noe vis? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 jeg kan ikke tenke meg noen biler som får mer hk av bare å bytte til pokk å kongle filter, så lenge det orginale ikke er tett. Men det er biler som er strøpet ned orginalt ved da att innsuget er mindre, som f.eks bmw 328. Bytter du innsuget der får du ca 15 hk mer, så hvis det er kit kan det kanskje hjelpe litt, men ærlig talt tror jeg ikke det hjelper en døyt på 1,4 liter civic.. hvorfor skulle en så liten motor være strøpet på noe vis? Man kan jo også vri litt på spørsmålet ditt, hvorfor skal i ditt tilfelle originalt luftfilter være tett? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 når støv og drit setter seg i filteret, blir det tettere til slutt.. så hvis du er sløv til å bytte filter vil det jo bli merkbart når bilen plutselig får den lufta den vil ha igjen. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Legg 15-20k på bordet, så kanskje du klarer å passere 100hk.... så som du ser, det er ingen vits En gammel civic 1.4 er ikke noe annet enn en kjip bybil, som ikke egner seg til stort mere enn korte turer fra A-B Lenke til kommentar
Fire^^ Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Legg 15-20k på bordet, så kanskje du klarer å passere 100hk.... så som du ser, det er ingen vits En gammel civic 1.4 er ikke noe annet enn en kjip bybil, som ikke egner seg til stort mere enn korte turer fra A-B det er jo 90 hest originalt, burde vell gå an å få den opp til 100 hvertfall? chipping går de? Gammel å gammel 95mod er jo kje så gammelt xD er ma8 litt større enn "bybil" Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 chipping er ingen vits på orginal sugemotor.. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 det er garantert billigere å selge bilen du har, og kjøpe en civic vtec i stedet. trimming lønner seg sjelden når du ikke skal ha mer hk enn 200. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 det er garantert billigere å selge bilen du har, og kjøpe en civic vtec i stedet. trimming lønner seg sjelden når du ikke skal ha mer hk enn 200. Det er vel en sannhet med modifikasjoner, det kommer helt an på biltypen du har. Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Sier bare det samme som jeg sa til en med en polo med samme ønske Hvis det er en sugemotor kan du enten følge de standariserte trimmingmulighetene som alle tror gir max effekt som luftfilter, effektanlegg osv, men dette gir ikke noe spesielt i seg selv... Hvis du vil legge litt penger og arbeid kan du feks gjøre følgende: - Porte innsugsmanifoilen slik at motoren drar til seg mer luft - Bytte kam(aksler?) som åpner innsug og eksos - ventilene lenger. Dette vil gjøre at bilen går dårligere på tomgang, men blir mye morsommerer når du kommer opp i turtall. - Ettermontere turbo er alltid en løsning, som du kommer til å oppnå mest med. - Du kan dreie ned svinghjulet slik at du får en mer hissig motor som igjen vil gå enda dårligere på tomgang, men vil reagere bedre. - (Fjerne returslangen som sender eksos tilbake til forbrennigsrommet (hvis dette er en mulighet på denne)) - Chippe (dyr løsning som sirka gjør samme utslag som om du skulle byttet eksosanlegg = 0,75% effekt) Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 det er jo haugevis med turbo kit til civic da, en kompis kjøpte komplett på ebay for 7000 kr, det var riktinok da dollaren var på 5.. han kjørte på 0,8 bar i hele sommer uten videre problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå