CoaX- Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Prøver å sette opp en database hvor jeg skal ha dato og antall seiere i en fotballkamp på rad. Det jeg ønsker å ha på websiden er max antall seiere på rad, og datoene for disse kampene. Jeg bruker MySQL 5.0.32-Debian_7etch8-log og har disse feltene i databasen: dato malfor malmot hvor malfor>malmot=seier. har dere noen tips på lur? burde jeg bruke php i stedet? ^_^ Endret 6. mars 2009 av CoaX- Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Prøver å sette opp en database hvor jeg skal ha dato og antall seiere i en fotballkamp på rad. Det jeg ønsker å ha på websiden er max antall seiere på rad, og datoene for disse kampene. Jeg bruker MySQL 5.0.32-Debian_7etch8-log og har disse feltene i databasen: dato malfor malmot hvor malfor>malmot=seier. har dere noen tips på lur? burde jeg bruke php i stedet? ^_^ Heisann, mysql database lagrer bare dataene dine, mens php er et scriptspråk for å lage dynamiske websider. En kombinasjon av disse er nødvenndig for å komme dit jeg tror du vil. For å få ut det du ønsker, må du lage et sql statment til databasen for å få ut dette. Du kan koble deg til databasen og skrive alt fra php, relativt enkelt. Bruk denne siden når du skal kode php siden... php.net Kan gi en start for å bruke php sammen med databasen: <?php $con = mysql_connect('host','username','pw'); if(!con) { //Errorcode } Noe slikt. Så er det bare å søke i vei på google etc. så finner du mange tips, ellers er det bare å spørre. Gode php tutorials også sql tutorials! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå