raxor Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 hei, idag kjøpte jeg en ny nokia 3120 classic, er nok så fornøyd med den. men jeg får ikke 3g til å funke når jeg ringer min kompis (som også har nokia 3120 classic) kan noen hjelpe meg? ps: koster det extra å bruke 3g? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Er det videosamtale du mener? Lenke til kommentar
raxor Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 ja. sånn at han ser meg og jeg ser han når vi prater Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 begge må ha 3g-dekning også, da. Dersom en, eller begge, bare har edge vil det ikke fungere. Lenke til kommentar
raxor Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 begge to har 3g dekning. men jeg vet ikke hva du mente med edge. men kan noen gi tips til hvordan jeg kan "slå på" denne funksjonen? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Mulig du må installere støtte fra nettleverandøren din, og kompisen din det samme. Mobilnettet i Norge er delt inn i forskjellige "trinn": Helt ytterst i periferien, det vil si langt utpå finnmarksvidda, i de dype daler på vestlandet, langt uti ingenmannsland i øst etc har man enten ikke noe datanett i det hele tatt, eller kun GPRS-hastighet for dataoverføring. Dette er snegletregt og er helt ubrukelig etter dagens mobilnettbehov. I litt mindre grisgrendte strøk er det EDGE, dette er den nest tregeste hastigheten i mobilnettet, men er under tvil rask nok til å bruke for surfing på nett etc. I bystrøk, tettsteder og enkelte bygdeområder får man endelig 3G-hastighet, som er minimumskravet for videotelefoni og er det som gir nettsurfing i mobilnettet til en akseptabel opplevelse. I storbyområdene og ellers en stor del av østlandet får du super-3G som pr i dag er den raskeste overføringshastigheten i mobilnettet vårt. I tillegg har man faktorer som hvor god dekning det er i området, dette kan påvirke hastigheten svært mye innenfor hvert trinn. I tillegg er det Telenor som har best internettdekning i mobilnettet, mens netcom for det meste kun fungerer tålelig i tettbebygde strøk. At du har en telefon som støtter 3G betyr altså ikke at du har dekning for 3G. Lenke til kommentar
raxor Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 jo min 3g dekning er på fullt. Men kan du fortelle hvordan man kan instalere støtte? Lenke til kommentar
raxor Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 jeg bor i kr.sand, har jeg super 3g da ? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Trenger ikke installere noe støtte for å få videosamtale Trykk nr. du skal ringe, og så skal det komme opp ett valg for videosamtale, hvordan dette fungerer varierer fra telefon til telefon. Vil anbefale å se i brukerhandboka for nermere forklaring. Så så lenge det står 3G ved dekningsindikatoren og du har god dekning er det ingenting i veien for å bruke videosamtale Og ja, det koster litt ekstra, men hvor mye må du sjekke hos operatøren din Lenke til kommentar
raxor Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 jeg går inn på valg-->anrop->videoanrop. det nytter ikke, kommer opp "videoanrop mislykkes" Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Og du har 3G merket ved indikatoren ? Har du ikke dette vil du få opp den feilen. Lenke til kommentar
raxor Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 ja det har jeg. 3g merket er der oppe til venstre ja. Lenke til kommentar
raxor Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 mhm. men jeg leste i brukerhånd boka, der stod det en del om hva man måtte gjøre for å få 3g til å funke, så imorgen skal jeg ringe netcom:) Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Og operatøren din tilbyr videoanrop på det abonnementet/kontankortet du har? Du har ikke tilfeldigvis kontantkort fra Netcom? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå