Plinge93 Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg har nettop kjøpt meg en ny router, D-link DIR-635. Jeg satte den opp og den fungerte sånn passe. Bortsett fra at det trådløse nettet er VELDIG ustabilt. Det logger seg av og så på igjenn etter noen sekunder. Dette er veldig plagsomt dersom jeg f.eks. sitter på msn, for da logger jo den automatisk ut og så må jeg logge meg inn igjen. Og dette skjer veldig ofte. Av og til flere ganger i minuttet. Surfingen på nettet blir også ganske tungvint... Er den noen som vet hva jeg kan gjøre for at det skal bli mer stabilt?Pc-en min kjører Vista og er en Acer Aspire 5920G. EDIT: Endret skriveleif fra "DIR-365" til DIR-635" Jeg er vell ikke synsk selv om jeg sier at du eller en eller annet har Vista som er koplet på routeren, eller? Nei, du er vell ikke det, siden jeg har skrevet at jeg kjører Vista? Åja leste bare første inlegget så ikke noe om Vista, men anyways. Hadde en fin fin router i lang tid helt til vi fikk Vista i hus og da ble jeg logga av og på nette hele tiden. Og noen ganger tok det lang tid og komme på igjen eller så sto det at den var på men du fikk ikke noen pakker. Så med bare XP funker det fett, men så fort en vista pc eller 2 logger seg på så er alt et helvete. Ahh... Sånn å forstå ja.. Så du fant ingen annen løsning enn å skifte tilbake til XP? Har egentlig lite lyst til det på denne PC'en, siden jeg synes Vista faktisk er bra... Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Du kan jo kjøpe ny ruter da. Letteste alternativ i guess? Veit at jeg prøvde med kabel også men da sto det bare fra tid til annet "en nettverks kabel er koblet fra". Blei så heftig mad på den ruteren veit jeg. Men nå har jeg bygd nytt hus og har switch og cat-5 kontakter i alle rom, og ny fin intel boks som ikke har rasistiske meninger om og være venn med Vista P. Kan du ikke stikke dit du kjøpte d-linken og si den er veldig ustabil og be om en annen type da? Så sant den er helt ny Endret 18. mars 2009 av zibiri Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Du kan jo kjøpe ny ruter da. Letteste alternativ i guess? Veit at jeg prøvde med kabel også men da sto det bare fra tid til annet "en nettverks kabel er koblet fra". Blei så heftig mad på den ruteren veit jeg. Men nå har jeg bygd nytt hus og har switch og cat-5 kontakter i alle rom, og ny fin intel boks som ikke har rasistiske meninger om og være venn med Vista P. Kan du ikke stikke dit du kjøpte d-linken og si den er veldig ustabil og be om en annen type da? Så sant den er helt ny Jeg kjøpte den på computercity.. Får prøve å ringe dem å hørre om det går an å bytte Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Har du oppdatert firmwaren til routeren? Ellers har jeg opplevd at det hjalp på en DIR-655 og tilordne MAC adressene faste IP adresser fra routeren. Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Har du oppdatert firmwaren til routeren? Ellers har jeg opplevd at det hjalp på en DIR-655 og tilordne MAC adressene faste IP adresser fra routeren. Firmwaren er oppdatert ja.. Kan prøve det site du sa Lenke til kommentar
Quickiz Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Har du oppdatert firmwaren til routeren? Ellers har jeg opplevd at det hjalp på en DIR-655 og tilordne MAC adressene faste IP adresser fra routeren. Hvordan gjør jeg det? Jeg fikk selv en Dir-655 idag, og den kobler av og på hele tiden... Jeg har ikke noe statisk ipadresse da, om det har noe med saken å gjøre. (Har ikke peiling på nettverk...) Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Først setter du den opp som DHCP server og justerer ev. IP adressene den deler ut. Deretter går du inn på side 29 i manualen og/eller under DHCP Reservation i menyen. Edit: Forutsetter at du lar D-Linken styre ADSL forbindelsen og setter modemet fra ISP'en i bridge. Hvis ikke dette lar seg gjøre kan du sette opp D-Linken som et aksesspunkt som får IP-adressene fra modemet. Edit igjen: Se også denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=651141&st=0 Endret 18. mars 2009 av trn100 Lenke til kommentar
Quickiz Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Først setter du den opp som DHCP server og justerer ev. IP adressene den deler ut. Deretter går du inn på side 29 i manualen og/eller under DHCP Reservation i menyen. Edit: Forutsetter at du lar D-Linken styre ADSL forbindelsen og setter modemet fra ISP'en i bridge. Hvis ikke dette lar seg gjøre kan du sette opp D-Linken som et aksesspunkt som får IP-adressene fra modemet. Edit igjen: Se også denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=651141&st=0 For min del så tror jeg at jeg dropper det, leverer den inn hos Elkjøp og får et gavekort i stedenfor... Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Nå har jeg endelig fått det til! Jeg ringte til D-links support og han sendte meg en link med den nyeste firmware versjonen. På routeren sine sider stod det at den siste tilgjengelige versjonen var 1.09, men den jeg fikk tilsendt var 1.12. Men takk for alle svar! Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Godt og høre du fikk det til ! Får høre med de jeg og, så sant det ikke ligger på sia dems? Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Godt og høre du fikk det til ! Får høre med de jeg og, så sant det ikke ligger på sia dems? Jeg har ikke funnet det på sida dems, men du kan jo se.. Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Godt og høre du fikk det til ! Får høre med de jeg og, så sant det ikke ligger på sia dems? Jeg har ikke funnet det på sida dems, men du kan jo se.. Prøv her! OT: Innlegg nummer 100 Endret 20. mars 2009 av Plinge93 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå