KennethS Skrevet 30. september 2001 Del Skrevet 30. september 2001 Trenger litt råd om hvilke ting jeg skal kjøpe, jeg kan jo alt om hardware osv. men en god stund siden jeg har kjøpt noe så jeg har liksom falt ut av ytelse-pris greia.. Har 2000,- som jeg gjerne vil investere i ny: CPU Hovedkort CPU vifte -- CPU vifta trengs ikke beste på markedet, men den må være stillegående (maskinen skal ikke overklokkes) Jeg tenkte i retningen duron/t-bird, men er ikke helt sikker på hovedkort osv. (har 256mb sdram liggende, så vil helst ha et hovedkort med støtte for det) Tips, anyone? _________________ -- Kenneth Sundby [ Denne Melding var redigert av: KennethS på 2001-09-30 19:21 ] Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 12. oktober 2001 Del Skrevet 12. oktober 2001 Forslag fra komplett.no -Asus A7V133-C Hovedkort for Socket A, 1,064,- (uten raid, men det trenger du vel ikke) -Thermal Integration CPU-Vifte A/7/370, 254,- Vifta ser lovende ut skal kunne kjøle 1,5 ghz og skal bråke rel lite. ok pris også - Cpu er litt værre, hvor mye har du råd til? Hvis du har 2000,- sharp bør du kanskje gå for duron 900 til 694,- athlon 900 til 758,- er et bedre kjøp. og kan sikkert klokkes ganske friskt. Den nye duronen på 1 gig har den nye kjernen og yter omtrent som en athlon-c på samme hastighet, men koster også like mye og har mindre oc potensiale. Mitt tips; gå for athlon 900 og kjøp heller en athlonXP proz om 6-7 mnd til latterlig lite penger. Anbefaler deg ikke å handle f.eks kjøler hos microplex fordi frakt fra to steder kommer til å spise uforholdsmessig mye av budsjettet ditt. Lykke til. PS går utifra at du har lydkort ol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå