Gå til innhold

Koble printer opp mot nettet?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om man kan koble printeren till nettet så lenge printeren er koblet til en annen datamaskin, slik at jeg slipper å sende over filene til dataen som har printeren innstallert, og så printe dem. På skolen har vi sånn at printeren er på det trådløse nettverket og at man bare printer ut, så sender dataen dokumentet til printern så printer man det. Hvordan gjør man dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg ser det, finnes det tre muligheter:

1. Du deler printeren på hjemmenettverket ditt. Da kan du skrive ut fra alle maskinene i huset, så lenge maskinen skriveren er koblet til står på. Du slipper å sende filene, men må kanskje slå på en annen maskin enn den du bruker.

2. Du kjøper en printer med nettverkskort. Dette er det de har på skolen din. De kobles rett på nettverket i likhet med en datamaskin og du kan sende utskrifter til den fra alle de maskinen som er koblet til nettverket.

3. Du kjøper en router med en USB-port. Da kan du koble en skriver til selve routeren, og du får mye av den samme funksjonaliteten som i 2. Dette er ofte billigere enn å kjøpe en dyr (laser)skriver med nettverkskort.

Håper dette besvarte noen spørmål. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
3. Du kjøper en router med en USB-port. Da kan du koble en skriver til selve routeren, og du får mye av den samme funksjonaliteten som i 2. Dette er ofte billigere enn å kjøpe en dyr (laser)skriver med nettverkskort.

Håper dette besvarte noen spørmål. :thumbup:

Kan du eller noen anbefale en god trådløs ruter til dette formålet? Skal handle på Komplett.no. Må man ha såkalt print-server eller holder det med "hvilken som helst" ruter? Skriveren min er en canon IP4300, om det betyr noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...