Gå til innhold

Ny serie å se på?

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Jeg må finne meg en ny serie å sløse bort tida mi på nå. Så jeg trenger litt hjelp til gode serier.

Jeg har nå sett alt fra South Park, alle Scrubs og alle The Office. Elsker de to sistnevnte.

Noen som har noen forslag til serier? Må være innenfor sjangeren humor, og som man godt kan bli sittende 3-10 timer og se på :p

Og ikke alle elsker Raymond, Seinfeld, two and a half men og alle de der.

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kongen av Queens - Jeg så alle 9 (8?) sessongene på under 1 uke. Anbefales!! Vist du ikke har sett det fra før. :p

Chuck - Komedie

Battlestar Galactica - Sci-Fi

Heroes - Action

The Sopranos - Action / Mafia

Lost - Drama

Prison Break - Action

My Name is Earl - Komedie

Dexter - Drama

Kyle XY - Drama / Sci-Fi

Jericho - Drama

Smallville - Action / Drama (Bare de første sessongene som er noe bra)

True Blood - Drama

Family Guy - Komedie

Supernatural - Action

Vell, dette er hvertfall alt jeg har sett / følger med på og kan anbefale :D.

Edit: La til en til.

Endret av Svartasmeden
Lenke til kommentar

Kan foreslå noen komedier.

Arrested Development. Finner ikke bedre serie, skikkelig karakterkomedie som bare blir bedre og bedre jo mer man ser på den. Sesong 3 er ikke spesielt bra, men i sesong 1 og 2 er det faktisk ikke en dårlig episode.

How I Met Your mother - genialt. Det er latterbånd på den, men det er ikke fullt så sitcom-aktig som Kongen av queens, alle elsker raymond osv. Gjør litt mer sin egen greie, og en mer drivende historie. Karakteren Barney kunne alene vært en serie =)

Big Bang Theory - Har også laugh-track, men det er overraskende bra. Mye artig nerdehumor

It's always sunny in philadelphia - handler om 5 (6 fra sesong 2 og utover) personer som faktisk bare bryr seg om seg selv. Veldig original og kul komedie med dritbra skuespill, og manuset føles litt mindre skrevet, det er som om de kunne stått der og funnet det på selv uten at det gjør det noe dårligere.

Psych - En av mine absolutt favoritter. Har enda ikke møtt noen som har sett det og ikke liker det. Er om en kar som later som han er en psychic og bruker "evnene" sine til å hjelpe politiet i Santa Barbara. Veldig mye morsom 80-tallshumor, og de to hovedpersonene er sykt morsomme sammen

Entourage - allerede nevnt, men en kul drama/komedie.

30 rock - litt særere enn de andre over, men absolutt verdt å prøve. Tina Fey som skriver alt og også spiller hovedperson, vanskelig å beskrive egentlig. Rar og bra

Kitchen Confidential er ganske kult, men ble avlyst med en gang. Ellers er the Office og Scrubs bra at du har sett. Californication er ikke egentlig komedie, men fortsatt mye morsommere enn en "bra" king of queens.

Lenke til kommentar

Takker for forslag her, folks! :)

Ja, britisk humor er ofte utrolig morsomt. Har også sett Green Wing, vet ikke om noen av dere er kjent med den, men den er til tider (ikke alltid) hysterisk morsom og jeg gråter av latter :)

Skal sjekke ut forslagene! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg serat Dexter har blitt nevnt her. Det er ikke akkurat en serie hvor det er mye humor, men det er en god serie man kan sitte og se i flere timer. Selv så jeg de tre sesongene som har gått til nå i løpet av fem dager. :) Blir sinnsykt "avhengig". :D

Lenke til kommentar
Kongen av Queens - Jeg så alle 9 (8?) sessongene på under 1 uke. Anbefales!! Vist du ikke har sett det fra før. :p

Chuck - Komedie

Battlestar Galactica - Sci-Fi

Heroes - Action

The Sopranos - Action / Mafia

Lost - Drama

Prison Break - Action

My Name is Earl - Komedie

Dexter - Drama

Kyle XY - Drama / Sci-Fi

Jericho - Drama

Smallville - Action / Drama (Bare de første sessongene som er noe bra)

True Blood - Drama

Family Guy - Komedie

Supernatural - Action

Vell, dette er hvertfall alt jeg har sett / følger med på og kan anbefale :D.

Edit: La til en til.

Hvorfor liker du alle seriene jeg liker? o_O

Lenke til kommentar

The Big Bang Theory:

Denne serien er nerdehumor på sitt beste. Og da menes nerdehumor. Serien handler om de to kollektivboerne Sheldon og Lenardt som begge er teoretiske fysikere, naboen deres Penny (en blond, mislykket skuespiller som jobber på kafe), samt deres to venner en romingeniør og en astronom. Bland alle disse personene sammen, samt en bunch andre mer eller mindre morsomme personer, og du har en utrolig morsomt komedie. Sheldon har en IQ som er for høy til å måles, men sosial IQ på nivå med en potet. Dette fører selvsagt til mange artige situasjoner. Lenardt er smart, har relativt ok sosial IQ, men er totalt misslykket på kjærlighetsfronten. Penny er vel selve sterotypien av en blondine (ikke langt unna), og når hun blir venner med Sheldon og Lenardt er det duket for en del artige øyeblikk. Dette er virkelig en komedie å anbefale da den har et morsomt og intelligent manus med mange artige poenger og referanser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...