Slutsky Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hei Jeg lurer litt på hvor tidlig jeg kan ha mulighet til å dimme. Jeg startet førstegangstjenesten min 27. juli, og kan derfor blir værende til 26. juli i år. Jeg har hørt at man førtidsdimmitere opptil 6 uker før ordinær dimmiteringdato pga studier. Jeg skal begynne på NHH 10. august i år (obligatorisk oppmøte en uke før undervisningen starter). I tillegg må jeg flytte fra stavanger til bergen. Er dette godt nok grunnlag til å få dimme tidligere? De nye soldatene som skal erstatte oss fra julikullet kommer i juni engang, så kapastiteten bør ikke være et problem. Lenke til kommentar
Star Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hvilken avdeling er du ved? Der jeg tjenestegjorde søkte flere om førtidsdimmitering grunnet jobb og skole - og det ordnet seg for alle sammen Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 For å si det sånn, jeg tviler på at du får dimittere 6 uker før, men søk om å få førtidsdimittere, forklar situasjonen. Så får du sikkert dimme i midten av juli. En måned burde være mer enn nok å flytte på. Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Hvilken avdeling er du ved? Der jeg tjenestegjorde søkte flere om førtidsdimmitering grunnet jobb og skole - og det ordnet seg for alle sammen Er i V&S i FLO Base Rogaland/Agder. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Det skrives for øvrig dimittering. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Normal tjenestetid er ca 11 måneder, så du har nok god tid å flytte på =) Lenke til kommentar
oma123 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Mårings! Et tiltenkt tillfelle. En person kommer inn 14 august - og har som de aller fleste - den ordinære dimmedatoen 7 august (1 uke før de kom inn). Da har du mulighet til og dimme 6 uker før den ordinære dimmedatoen, om du leverer inn papirer på at du har utdanning/jobb. Det kommer selvfølgelig an på hvordan avdeling du er stasjonert ved, og hvordan rolle du har. Mener faktisk dette er din rett som soldat. Snakk med HTV/OTV i din bat. Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Det er også mulighet for å dimittere tidligere enn de 6 ukene, men da får du ikke godkjent førstegangstjeneste og blir muligens ført opp til resttjeneste. Uansett, snakk med din tillitsvalgt, vet ikke han/hun det snakker du med HTV/LTV/OTV eller tar kontakt med kontoret i Oslo. Mer info på tillitsmannsordningens sider på mil.no. Endret 11. mars 2009 av cbastus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå