Gå til innhold

Førtidsdimmitering pga flytting og studier?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer litt på hvor tidlig jeg kan ha mulighet til å dimme. Jeg startet førstegangstjenesten min 27. juli, og kan derfor blir værende til 26. juli i år. Jeg har hørt at man førtidsdimmitere opptil 6 uker før ordinær dimmiteringdato pga studier. Jeg skal begynne på NHH 10. august i år (obligatorisk oppmøte en uke før undervisningen starter). I tillegg må jeg flytte fra stavanger til bergen.

Er dette godt nok grunnlag til å få dimme tidligere? De nye soldatene som skal erstatte oss fra julikullet kommer i juni engang, så kapastiteten bør ikke være et problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mårings!

Et tiltenkt tillfelle. En person kommer inn 14 august - og har som de aller fleste - den ordinære dimmedatoen 7 august (1 uke før de kom inn). Da har du mulighet til og dimme 6 uker før den ordinære dimmedatoen, om du leverer inn papirer på at du har utdanning/jobb. Det kommer selvfølgelig an på hvordan avdeling du er stasjonert ved, og hvordan rolle du har. Mener faktisk dette er din rett som soldat. Snakk med HTV/OTV i din bat.

Lenke til kommentar

Det er også mulighet for å dimittere tidligere enn de 6 ukene, men da får du ikke godkjent førstegangstjeneste og blir muligens ført opp til resttjeneste. Uansett, snakk med din tillitsvalgt, vet ikke han/hun det snakker du med HTV/LTV/OTV eller tar kontakt med kontoret i Oslo.

Mer info på tillitsmannsordningens sider på mil.no.

Endret av cbastus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...