Knakk Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hei! Jeg har nylig satt opp Windows Media Center på TV via min Xbox. For å kunne spille av *.avi filer måtte jeg installere ffdshow(64bit) Jeg kan nå se *.avi filer via Windows Media Center på PC, men ikke Xbox. Før codec installeringen fikk jeg ikke miniatyrbildene av filene (bilde av første frame på ikonene) Dette har nå kommet på någe datamaskin og xbox. Når jeg starter en film på min xbox står det at filen trenger en eller flere kodekser, eller den er ødelagt. Slik jeg ser det virker det som min PC har fått installert nødvendige codecs, men ikke xboxen. Er det mulig å installere nødvendige codecs på xbox eller finnes den en annen løsning på dette problemet? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Har samme problem - bumpybump. Lenke til kommentar
nixxan Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hei! Jeg har nylig satt opp Windows Media Center på TV via min Xbox. For å kunne spille av *.avi filer måtte jeg installere ffdshow(64bit) Jeg kan nå se *.avi filer via Windows Media Center på PC, men ikke Xbox. Før codec installeringen fikk jeg ikke miniatyrbildene av filene (bilde av første frame på ikonene) Dette har nå kommet på någe datamaskin og xbox. Når jeg starter en film på min xbox står det at filen trenger en eller flere kodekser, eller den er ødelagt. Slik jeg ser det virker det som min PC har fått installert nødvendige codecs, men ikke xboxen. Er det mulig å installere nødvendige codecs på xbox eller finnes den en annen løsning på dette problemet? På forhånd takk. Hei, har akkurat fått meg stasjonær PC med vista 64 bits ultimate og opplever noe av det samme problemet. Når jeg googlet saken så fikk jeg opp en referanse til http://damienbt.free.fr/index.php som er noe som heter Media Control Plugin som skal hjelpe oss med dette problemet. Man trenger ffdshow i tillegg, jeg fikk det nesten til å fungere men det er noen innstillinger som ikke fungerer helt for min del men så har jeg jo både vista og x64 for å gjøre det enda vanskeligere for meg selv. Nå får jeg opp på xbox'en bilde på videofilen men den vil fremedeles ikke spille av. Kan dere ikke prøve Media Control og gi en lyd tilbake om dere fikk det til å fungere? Eventuelt hva slags oppsett dere har? Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Bare for at du ikke skal vente på at ingenting skjer, jeg kan ikke prøve. Bærbaren, som er eneste pcen jeg har med premium eller høyere, streika igår. Nettet dro og vil absolutt ikke på. Men lykke til. Lenke til kommentar
gaute14 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Hei, jeg ser fortsatt etter en løsning her, anyone? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå