Hedonism Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg var en tur innom djuice.no og så deres (for meg) nye abonnement djuice SIMply. 0,40 i oppstart, minuttpris og sms. 49 kroner i minstefakturering og eget telefonnummer til kundeservice som koster 5 kroner minuttet. Abonnementet kan visst ikke kombineres med FriFamilie. Må si jeg ble lite imponert over dette abonnementet, ikke var det sensasjonelt billig i bruk og verst av alt ingen mulighet for FriFamilie og dyr kundeservice. Ville valgt djuice zero istedet. Får da mulighet for FriFamilie, mye rimeligere kundeservice, 9 øre dyrere per minutt/sms og samme minstefakturering på 49 kr mnd. Eneste som er mye dyrere er oppstartsavgiften på 89 øre for djuice zero. Forundrer meg ikke om djuice zero fases ut snart. Jeg liker ikke trenden at djuice (Telenor) begynner med en differensiering av abonnement når det gjelder om de kan ha eller ikke ha FriFamilie. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 For min del så abonnementet ok ut. Er jo kun et øre dyrere enn f.eks Onecall Aktiv, eller hva det heter. De har jo heller ikke noe FriFamilie. Hva med DjuiceFriends? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Hva med DjuiceFriends? Abonnementet Djuice Friends er utgått. Hvis du tenker på tjenesten SMS Friends så er den tilgjengelig med SIMply. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Hele meningen med dette er jo at det skal være så billig som mulig! Å gå inn i samme segmentet som Chess Easy og One Call aktiv. Ingen av disse har heller mulighet for "FriFamilie". djuice zero vil ikke bli utfaset, siden disse ikke sikter mot samme kundegruppe engang. Synest dette er kjempebra! Billigere abb for de som ikke trenger alle tjenester, og som kan ordne selv på web. Endret 5. mars 2009 av Rusher Lenke til kommentar
UndercoverNick Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Synes dette var et kjempealternativ for meg. Jeg foretrekker å få fakturaen selv og ikke at fadern ska skulle kunne bestille spesifisert faktura, slik han kan hvis jeg er på frifamily med ham . Det beste med dettan må jo være den lave oppstartavgifen for eg har mange korte samtala Lenke til kommentar
Hei8787 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Flott telenor! (djuice) Nå ommer de fortsatt tl å få meg som kunde etter djuice complete går ut. Egentlig like greit, godt å slippe porteringen som tar evigheter! Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Kommer jo nye telenor abo. rundt hjørnet om litt. Regner med at de er rimelig konkuransedyktige. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Kommer jo nye telenor abo. rundt hjørnet om litt. Regner med at de er rimelig konkuransedyktige. Interessant, noe tidsestimat til lanseringen? Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Tenker han snakker om de fire iPhone-abonnomentene som kom idag =) Men tilbake til dJuice SIMply, så synes jeg dette var et veldig smart abonnoment for folk som faktisk ikke har bruk for FriFamilie. Faktum er at flere og flere bor alene, og ikke alle har barn og kone de har behov for å ringe gratis. Det er nå flere enn noen gang som bor alene. Nærmere 40 prosent av alle privathusholdninger består i dag av én person. I 1960 var det bare 14 prosent av husholdningene som bestod av én person. Gjennomsnittlig antall personer per husholdning har sunket fra 3,3 ved Folke- og boligtellingen 1960 til 2,2 ved siste årsskifte. Dette viser tall fra den registerbaserte familie- og husholdningsstatistikken. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Geirern: Ja, og et nytt djuice abo. til Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Tenker han snakker om de fire iPhone-abonnomentene som kom idag =) Men tilbake til dJuice SIMply, så synes jeg dette var et veldig smart abonnoment for folk som faktisk ikke har bruk for FriFamilie. Faktum er at flere og flere bor alene, og ikke alle har barn og kone de har behov for å ringe gratis. Yes, stemmer sikkert det. Jobber ikke du forresten hos Telenor eller Telenor-forhandler? Tenkte å få det klarert før jeg tar din argumentasjon om FriFamilie for god fisk, som jeg forøvrig ikke er enig i. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Tenker han snakker om de fire iPhone-abonnomentene som kom idag =) Men tilbake til dJuice SIMply, så synes jeg dette var et veldig smart abonnoment for folk som faktisk ikke har bruk for FriFamilie. Faktum er at flere og flere bor alene, og ikke alle har barn og kone de har behov for å ringe gratis. Yes, stemmer sikkert det. Jobber ikke du forresten hos Telenor eller Telenor-forhandler? Tenkte å få det klarert før jeg tar din argumentasjon om FriFamilie for god fisk, som jeg forøvrig ikke er enig i. Men nå må jo ikke fri-familie medlemene bokstaveligtalt være familie heller da. Eneste problemet er jo at det blir en juridiskeier som ender opp med alle faktura'ene hver mnd. Endret 17. mars 2009 av ATi-Radeon Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Men nå må jo ikke fri-familie medlemene bokstaveligtalt være familie heller da. Eneste problemet er jo at det blir en juridiskeier som ender opp med alle faktura'ene hver mnd. Sant det, Telenor tar jo selv høyde for det i markedsføringen av tjenesten; Kanskje er det ikke bestandig slik at det er den aller nærmeste familien din du ringer mest til? I så fall er det fullt mulig å inkludere andre kontantkort i avtalen. Ja, hva med bestemors- eller en god venns kontantkort? Dere velger selv. Selv har jeg kun familie + samboer i min FriFamilie-avtale, men jeg kjenner flere som har venner o.l. med i sin avtale. Så argumentasjonen om at flere og flere bor alene uten barn eller kone er jo egentlig ganske svak, jeg bor kun sammen med et medlem i min FriFamilie. Selv om man ikke har kone eller barn så betyr ikke det at man ikke har noen man vil kunne holde kontakten med billigst mulig. Forøvrig syntes jeg det er merkelig at Telenor nå begynner å lansere abonnement under djuice-navnet uten FriFamilie. Først djuice simply, så djuice explore i dag. Dårlig trend! Endret 17. mars 2009 av Hedonism Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Men nå må jo ikke fri-familie medlemene bokstaveligtalt være familie heller da. Eneste problemet er jo at det blir en juridiskeier som ender opp med alle faktura'ene hver mnd. Sant det, Telenor tar jo selv høyde for det i markedsføringen av tjenesten; Kanskje er det ikke bestandig slik at det er den aller nærmeste familien din du ringer mest til? I så fall er det fullt mulig å inkludere andre kontantkort i avtalen. Ja, hva med bestemors- eller en god venns kontantkort? Dere velger selv. Selv har jeg kun familie + samboer i min FriFamilie-avtale, men jeg kjenner flere som har venner o.l. med i sin avtale. Så argumentasjonen om at flere og flere bor alene uten barn eller kone er jo egentlig ganske svak, jeg bor kun sammen med et medlem i min FriFamilie. Selv om man ikke har kone eller barn så betyr ikke det at man ikke har noen man vil kunne holde kontakten med billigst mulig. Forøvrig syntes jeg det er merkelig at Telenor nå begynner å lansere abonnement under djuice-navnet uten FriFamilie. Først djuice simply, så djuice explore i dag. Dårlig trend! ¨ Mye av poenget med SIMply er jo at det skal konkurrere på like vilkår som f.eks Chess Easy. Altså lavest mulig pris på bekostning av noen tilleggstjenester. Er FriFam ett must må du da velge Zero istedet. Genialt synest jeg:) Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Synes det er litt svakt at den ikke går på fri-familie egentlig. Endret 17. mars 2009 av ATi-Radeon Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Mye av poenget med SIMply er jo at det skal konkurrere på like vilkår som f.eks Chess Easy. Altså lavest mulig pris på bekostning av noen tilleggstjenester. Er FriFam ett must må du da velge Zero istedet. Genialt synest jeg:) Syntes ikke det er genialt i det hele tatt, med mindre du driver med markedsføring og/eller jobber i Telenor. Syntes argumentet begynner å falle sammen når nok et djuice-abonnement ble lansert i dag uten mulighet for FriFamilie (djuice explore, rettet mot iPhone). Tror dette er en dårlig trend fra Telenor og ikke noe ønske om å konkurrere på like vilkår mot Ches, Tele2 o.l. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Tenker han snakker om de fire iPhone-abonnomentene som kom idag =) Men tilbake til dJuice SIMply, så synes jeg dette var et veldig smart abonnoment for folk som faktisk ikke har bruk for FriFamilie. Faktum er at flere og flere bor alene, og ikke alle har barn og kone de har behov for å ringe gratis. Yes, stemmer sikkert det. Jobber ikke du forresten hos Telenor eller Telenor-forhandler? Tenkte å få det klarert før jeg tar din argumentasjon om FriFamilie for god fisk, som jeg forøvrig ikke er enig i. Yes, som det står i signaturen min, jobber jeg i Telenor Bedrift, men hvis du leser innleggene mine, holder jeg meg så objektiv som jeg klarer (snakker mine egne meninger i hvertfall, ikke fra et "pushe-telenor-produkter"-synspunkt) Jeg har selv FriFamilie, og er ikke flau over å innrømme at jeg selv har Ventelo (billigere ADSL har de også ) Angrer dog litt nå, for jeg så ikke på data-trafikk-prisen på Rocky Uansett, jeg roter meg bort. Poenget er...! (og det er et poeng) at Telenor prøver å segmentere seg ut på en ny kundegruppe, nemlig folk som ikke har behov/lyst til å ha FriFamilie. FriFamilie har lenge vært det store salgsargumentet for Telenor og NetCom, og jeg mener at dette er et lurt trekk fra Telenor sin side, som etter min erfaring har mistet en del folk som ikke vil ha det, og velger billigere "Singel-abonnoment" Men vi får jo se hvordan Telenor velger å markedsføre det. Skulle ikke forbause meg om mange bestiller SIMply og ikke har peiling på at det ikke er FriFam på det, og alt det står i internett-annonsene er "Billig abonnoment fra dJuice" eller noe i den duren. My two cents Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Yes, som det står i signaturen min, jobber jeg i Telenor Bedrift, men hvis du leser innleggene mine, holder jeg meg så objektiv som jeg klarer (snakker mine egne meninger i hvertfall, ikke fra et "pushe-telenor-produkter"-synspunkt) Men vi får jo se hvordan Telenor velger å markedsføre det. Skulle ikke forbause meg om mange bestiller SIMply og ikke har peiling på at det ikke er FriFam på det, og alt det står i internett-annonsene er "Billig abonnoment fra dJuice" eller noe i den duren. My two cents My bad, jeg er deaktivert signaturer og avatarer når jeg er innlogget fordi det øker hastigheten på forumet når jeg surfer mobilt. Vi får se om djuice simply blir en slager eller ei. Selv om Telenor ikke ønsker å fokusere på FriFamilie i like stor grad som tidligere, så ser jeg ikke problemet i at de tilbyr tjenesten for dem som ønsker det uten å skrike høyt om muligheten. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Ser ikke noen fordeler iforhold til One Call Mobil Aktiv, det er jo de samme prisene, bare 0,39 istedet for 0,40 som er djuice sin pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå