yates56 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Hei! Har da innstalert Battlefield 2 på maskinen min med Linux Mint. Har brukt Wine til å innstalere, og det gikk ganske smertefritt. Det jeg gjorde var å sette inn cd'en, åpne den, og så kjøre autorun.exe med Wine. Alt dette gikk bra, men etter at innstalasjonen var ferdig, så ville jeg gjerne spille spillet, så derfor trykket jeg på autorun.exe åpnet det med Wine, kommer opp på den første bf 2 menyen hvor det står play online nå, play bf 2, osv, da trykker jeg play online nå, den starter spillet, skjermen går så i sort, og spillet lukker seg. og oppløsnningen blir endret til 800X600. Jeg har spilt spillet før i Vista, så jeg vet at det skal fungere på selve maskinen. Noen ideer? Må jeg endre noen nvidia drivere? Takker for svar! Endret 5. mars 2009 av yates56 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 http://appdb.winehq.org/ http://appdb.winehq.org/appview.php?appId=2424 http://appdb.winehq.org/objectManager.php?...on&iId=3438 Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Additional Comments: You have to set OffscreenRenderingMode to fbo and override some dlls otherwise the game wouldnt start. hvor skal jeg gjøre dette? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 http://wiki.winehq.org/UsefulRegistryKeys Søk etter OffscreenRenderingMode via CTRL+F Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Erganske ny innenfor Linux,og for ikke dette til. Er det noen her som har lysttil å hjelpe meg med å ta et trinn for trinn guide? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Akkurat dette med "registeret" er faktisk en Windows greie. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Men wine må ha et register for å fungere, derfor finnes regedit i linux under wine Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Erganske ny innenfor Linux,og for ikke dette til. Er det noen her som har lysttil å hjelpe meg med å ta et trinn for trinn guide? personlig har jeg bare lyst å si: BRUK WINDOWS. da man ikke klager til Sony om at man ikke kan kjøre sitt Dead Rising til X-Box 360 på Playstation 3. men siden jeg er litt mer hyggelig enn som så vil jeg be deg om å poste dine nøyaktige erfaring på appdb (lenke ovenfor), eventuelt stille spørsmål via å legge inn en kommentar i en av de andre testene. eventuelt kan du gå på #wine på irc://freenode og spørre der. dette er et ganske WINE-ekslusivt spørsmål, så du bør spørre WINE-folxa. ikke oss. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Eventuelt installere bf2 igjenom cedega som ihvertfall offisielt støtter det "ut av boksen" så slipper du å styre så mye med dette Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Akkurat dette med "registeret" er faktisk en Windows greie.Vil naa paastaa GNOME har et register jeg da , GConf er noe dritt -_- BF2 funker etter min erfaring kun om du har et bra nVIDIA-kort (er ihvertfall er krav i Cedega). Endret 10. mars 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
genstian Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Vel, husker jeg prøvde det gjennom Wine for ca et år siden, da ble jeg sparket ut av serverene som brukte Punkbuster, har det blitt noe bedre? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Akkurat dette med "registeret" er faktisk en Windows greie.Vil naa paastaa GNOME har et register jeg da , GConf er noe dritt -_- Er ikke uenig at GConf er noe dritt og på enkelte måter er et register. Men data'ene er fortsatt lagret i form av tekstfiler (.xml) i filhierarkiet og det er ikke krav om at alle programmer "må" bruke det. Så det er ikke like dritt som Windows sitt. Vel, husker jeg prøvde det gjennom Wine for ca et år siden, da ble jeg sparket ut av serverene som brukte Punkbuster, har det blitt noe bedre? Som meget erfaren BF2 spiller (i mine pre-Linux dager) kan jeg si at dette fort er et problem på Windows også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå