TormodK Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Hei, opplever for tiden rare ting med min Acer Aspire 5051! maskinen begynner å bli treg, og fryktelig varm. vi snakker CPU-temp på oppi 70-80 grader. Jeg tenkte først at det kanskje kunne være noe svineri, virus el. så jeg formaterte maskina, men den er like ille nå med fresh windows install, som før jeg formaterte! Hva kan dette være? Symptomer: -Varm CPU -treg (hakker spesielt mye under visning av film osv) -den innebygde touchpad`n finner det for godt å aktivere museknappen i tide og utide det merkerlige er at når maskina blir treg så åpner jeg oppgavebehandling, og ser der at opera (spiller ingen rolle om jeg bruker IE eller Opera) bruker 99% av CPU`n! Jeg må nok en gang presisere at maskina er nyinnstallert og virussjekka! Det siste jeg gjorde var å oppdatere BIOS, men uten forandring:( tips? Endret 5. mars 2009 av TormodK Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Den mest åpenbare løsningen ville vel vært å fjerne Opera, bruke CCleaner e.l for å fjerne alle spor etter den fra pc'en, restarte og se om det hjelper. Om problemet vedvarer har du ihvertfall utelukket en feilkilde. Lykke til Lenke til kommentar
harryacer Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 har sama poblem med min aspire 5051. Lenke til kommentar
Nesjen92 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 e ganske grønn på ditta , men kan vel være hardware feil ? Ring inn til din forhandler , eller til acer Burde vel gå på garrantien ? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Installer riktige drivere? Rensa for støv? viktig mtp temp Hvertfall problemet med muse-knappen tror jeg er driver-relatert. Skjekk det først. Hvis det ikke funker, send mail til Acer å spør hva du skal gjøre Lenke til kommentar
harryacer Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) har hat min pc til servis før. virker en stun så like lankt. cpu 70-80c har kjøt notebook cooler pad. er et bret med vifter. http://www.pittjug.org/catalog/pics/Alumin...USB_2_0_Hub.jpg cpu 60-70c Endret 6. april 2009 av harryacer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå