still Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Fikk lyst til på tilgang til videoer, etc på US Live konto. Opprettet i går US Xbxob Live konto på følgende måte: Opprettet ny US Live konto ved å benytte min JetCarrier adresse i USA. Kjøpte US Microsoft points på ebay og registrerte disse. Opprettet Gold medlemskap via US forhåndsbetalt kort (dette skal ikke være nødvendig). Location til Xbox er satt til US. Problemet er at jeg får beskjed om at jeg ikke kan laste ned fra min nåværende lokasjon Sjekker de IP adresse for å verifisere lokasjon til medlemmene, kunne ikke finne noe om dette på nettet... Fant egentlig ingenting om at dette ikke fungerer lenger, søkte kanskje ikke godt nok. Er det noe jeg kan endre på/gjøre for å få det til å fungere? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Tror de sjekker IP ja, jeg får heller ikke laste ned noe fra US XBL selv om jeg har US konto med US addresse på en NTSC (amerikansk) Xbox 360. Lenke til kommentar
still Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Takk for svar, var det jeg fryktet. Etter litt fundering kom jeg til å tenke på proxy og noen søk viser at dette er en metode som benyttes for å streme f eks fra ABC sine nettsider. Problemet nå er å sette opp nettverket slik at xbox live går via en anonym proxy server i usa. Noen idèer? Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) -- Endret 3. juli 2009 av xboxsupport Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 3G er et dårlig eksempel da, siden både Netcom og Telenor har HSDPA-dekning i alle store byer Lenke til kommentar
still Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Og selskapene lurer på hvorfor folk laster ned... Vil gladelig betale for tjenestene, men hvorfor skal de gjøre det så lite tilgjengelig og vanskelig? Skal ikke vri dette over til en debatt om fildeling/tjenester på nett. Proxy er nok eneste løsning, men korleis? Blir ikke helt klok på hvordan dette enklest kan gjøres. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Er nok ikke MS sin feil. Det enkleste for dem hadde nok vært om XBL hadde samme innhold i alle regioner. De hadde da også hatt en større kundemasse for tjenester som Netflix. Nei saken gjelder nok innholdsleverandørene og restriksjoner på bruk og distrubisjon. Eksempel: På tiden da TVN kjørte Lost 2 mnd etter USA, hvor morsomt hadde TVN syntes det var om alle med en 360 kunne se episoden samme kveld som den gikk på lufta i USA, i HD? Da hadde ABC (som eier rettighetene til Lost) tapt penger fordi TVN og andre europeiske TV-stasjoner ikke ville betalt for serien. Dermed sier de nei til distribusjon via XBox Live i andre land enn USA. Globalisering er sjelden enkelt... Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg har lastet ned gratis arcadespill på min US konto tidligere, har ikke opplevd problemer med det overhodet.. Det er imidlertid en stund siden, det kan hende de har endret policy siden sist.. Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) -- Endret 3. juli 2009 av xboxsupport Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå