lockdog Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Nettavisene skriker i dag om at noen har klart å hente ut personinformasjon og passord-hasher fra Spotify, og anbefaler folk å skifte passord. Men er det noe reell sjangse for at de ville klart å få tak i passordene til folk? Jeg er ikke helt stø på slikt kryptering og slikt, men har fått med meg at brute force tar tid. Og man må ha relativt ekstrem prosessorkapasitet om man skal brute force mange tusen passord sammtidig. Så tror dere de virkelig gidder/har muligheten til å styre med slikt? Og må de ikke da også ha tilgang på algoritmen som er brukt av spotify, for å klare å bruteforce? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg tolket det slik at de klarte å knekke krypteringsalgoritmen som ble brukt for å kryptere brukerinformasjonen. Når den var kjent kunne de enkelt hente ut store mengder data, i dette tilfellet brukernavn, passord, mailadresse o.l. Rissikogruppen her er de som har brukt den samme mailadressen og passordet i spotify som de ellers bruker på webmail, paypal o.l, da det er enkelt å kryssjekke denne informasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå