Gjest Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Hei! Aner ikke møkket om trening eller noe, derfor spør jeg her om hjelp Har fått følgene oppgave i gym'en: Planlegge og lede idrett eller danseaktivitet. Mål: lage og gjennomføre gode opplegg. Planlegge 1 time (45 min) med valgfri aktivitet. Lage øktplan med oppvarming, hovedel og avslutning. Dette skal være ferdig til 25.mars og jeg trenger da hjelp med å få gjort denne oppgaven. Noe som er viktig: Hva skal jeg framføre, det jeg framfører skal jeg også fortelle litt om. Da tenker jeg på hvilken kroppsdel jeg bruker osv... Takk! EDIT: Min nummer 800'ede post Endret 5. mars 2009 av Gjest Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Oppvarming - her kan du gjerne ha litt lek. Start med lett jogging og evt. kneløft, div. hopp og annen bevegelse. Du kan fortsette med "stivheks" o.l Hovedel - Kommer veldig ann på. Du kan velge deg et tema, f. eks fotball. Passninger og andre øvelser som passer til tema som en innledning. Hovedel avsluttes med kamp. Her kan du bruke volleyball, innebandy, basketball eller andre idretter i steden for fotball. Avslutning - Jogge ned, bøy og tøy. Gjerne i ribbvegg. Dusj! Dette var bare et lite forslag. Vær kreativ Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Du kan også snakke litt om hvorfor man tøyer, gjerne nevne navnet på noen musklergrupper osv, finne ut hvilken rekkefølge man bør ha på hva man tøyer osv. Dette ga i alle fall store pluss for meg da jeg gjennomførte samme oppgaven. Ellers husker jeg ikke så mye hva jeg selv gjorde, men du kan jo ha 1-manns kanonball som oppvarming f.eks., dette er noe alle liker og man må løpe mye frem og tilbake (forhåpentligvis), bruk 2 baller, så er det problemet fikset. Som hoveddel kan du ha intervalltrening, eller noe a lá stafett. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Som jeg sa, jeg kan ikke en skit om trening.... Derfor spurte jeg her Ønsker ett opplegg jeg kan kjøre Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Okay, hvilken klasse går du i? Har du en fagbok i gym? Isåfall, bruk den. Knytt teori opptil øvelsen. Det å snakke om muskelgrupper som brukes under øvelsen og tøying er et veldig godt forslag fra Nytt_liv. Egentlig bør du bare finne deg et tema og knytte teori opp mot det. Finn deg en øvelse til hovedel og finn på noe gøy til oppvarmingen. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 10.kl Har hatt teori EN time om overnatting ute i snøen osv... Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Seriøst, vi kan ikke gjøre leksen FOR deg. Plukk opp teoriboka og begynn å les. Det er det vi andre må gjøre. Om det står noe i boka du stusser på eller om du ikke skjønner en dritt kan du heller spørre her. Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Skal du kline til kan du lage en øktplan slik vi gjør på idrettslinja (går 3.klasse, laget tusenvis av slike ) ØKT1: HVA HVORDAN HVORFOR oppvarming jogge rolig rundt først , forebygge skader i de av de største deretter stiv heks etc største muskelgruppene muskelgruppene i kroppen hoveddel OSV OSV OSV OSV Bør imponere gymlæreren din Husk at under gjennomføringa er det viktig at du presiserer aldersgruppe og nivå. Alfa og omega det !!!! (eller åssen det uttrykket er haha) EDIT: Den skal så absolutt ikke se sånn ut. Funka ikke helt. Send meg en PM og jeg kan sende deg en mal på mail elns. Endret 6. mars 2009 av Gaby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå