Mobilla Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg sitter på en Acer Travelmate som jeg fikk som teknisk hjelpemiddel av NAV for et par år siden. Er sterkt synshemmet. Nå er jeg møkka lei hele Aceren, og vil bytte den ut.Dette på grunn ave et helt forferdelig tastatur (bua som en smilemunn når du sitter ved pc'n). Jeg bruker touch og bommer noe helt sykt mye på dette tastaturt til tross for å ha brukt det en stund. Ergonomisk liksom?? Kyss meg you know where! Jeg sitter med skuldrene på ørene med dette møkkatastaturet. Tastene er små og man må trykke hardt på de også. Skjermen er jeg også veldig lite fornøyd med i lengden. Dårlig kontrast, og lite lyssterk. Til tross for å ha stilt mest mulg på det demper skjermen lyset noe veldig når jeg kjører på batteri. Selv folk med fullgodt syn har kommentert det som ekkelt å bruke. Opplever panelet som litt "skjoldete." Må kjøpe ny selv, fordi jeg ikke er i formell skole eller jobb. NAV dekker kun nødvendig programvare som talesyntese og skjermforstørring (ZoomText og Infovox heter det om noen skulle lurer eller ha hørt om det)Derfor trenger jeg en PC med litt krutt fordi denne programvaren krever maskinkapasitet. Jeg har fra tidligere god erfaring med ThinkPad PC'er, og ser en her som jeg vurderer. Erfaringer med denne noen? Noe som er like bra/bedre? Jeg vil ha 15,4". Trenger så pass når jeg jobber med oppforstrret skjerm. 14 på den jeg har nå, og det er knapt. Kravene mine går på at maskina bør være solid skrudd sammen, den må ha en veldig god skjerm, takle middels avansert multimedia, vanlig surfing, noe straming/nedlasting og ganske mye vanlig bisnissbruk. Jeg er lit usikker på hvordan 2GB RAM forhlder seg om jeg kjører Vista. Men kjører jeg XP som er en mulighet på denne pc'n så vet jeg at det holder. Her er tenkepadda: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=422809 Jeg har også sett på en HP DV5 1095. Ser jo også ut til å være en bra maskin, kanskje med heftigere ytelse enn Lenovo'n. Den koster mindre, men har antagelig en del greier jeg ikke trenger. På den annen side blir knaskje ikke denne utdatert så fort? På den annen side er den nok mindre solid. En i familien har en HP-laptop som jeg synes ser lite robust ut. Hun betalte nesten 12 000 for den noen år tilbake. Skal sies at jeg ikke har vært i noe butikker ennå fordi jeg nå befiner meg et godt stykke hjemmefra. Og priser... Er prisen til komplett inkl eller ekskl mva? Steder man evt. kan få lavere pris? Noen butikker som fører lenovo ThinkPad? Jeg bor i sentralt i Bærum, så alt som ligger greit til i Oslo og Asker er fint. Og: Er det noe jeg skal vokte meg for av selgersnakk??? Dette ble langt, men jeg setter pris på en hver tilbakemelding Lenke til kommentar
vofferud Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 se på asus pcer mye bedre;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå