Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny "pc i deler fra komplett" vil ikke samarbeide


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kjøpte meg en "PC i deler" pc fra komplett av denne typen:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323200

 

Komponentene er som følger

 

# 353149 - Cooler Master Elite 332, Black, Midi tower (without PSU)

# 391096 - Silver Power SP-400P2C 400W Super Low Noise, 2x PCIe, 120mm Fan

Prosessor - AMD AM2 Athlon 64 X2 7750 Black Edition, AMD AM2 2700 MHz Socket AM2+

RAM - Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5, Kit w/two matched DDR2 PC5300 1024MB CL5

Hovedkort - Asus M2N68-AM, nForce 630a+GF7025, Socket-AM2+, m-ATX,DDR2,(125W), PCI-Ex16

Grafikkkort (avmonterte dette) - HIS Radeon HD 4650 512MB DDR2 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, HDCP, 128bit, 800MHz

Hardisk - Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA, 7200RPM, 16MB Cache

# 344272 - Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A, DVD+R/+RW/DVD-R/-RW, OEM, IDE, Black

# 300720 - Serial ATA cable 50 cm angeled SATA/SATA2

 

 

Jeg har fulgt monteringsanvisningene fra manualen og sjekket om rammen og kablene sitter på riktig plass.

 

Problemet er som følger: Når jeg starter opp maskina, kommer det opp en velkomstskjerm i et par sekunder. Det kommer en feilmelding "keyboard not detected" . På grunn av dette får jeg ikke kommet meg inn i BIOS.. Har prøvd alt jeg kan tenke meg og søkt som en gal på google, men finner ikke svar. Det store problemet er jo at når den ikke responderer på usb-tastaturet, får jeg ikke engang kommet meg inn i BIOS...

 

Edit: Og forresten, første gang jeg startet maskina og puttet i Windows Xp-cd, gikk den inn i installasjonsprogrammet, men siden keyboardet ikke funka hjalp det lite. I ettertid ser jeg bare en hvit bindestrek øverst til venstre på skjermen og ingenting skjer.

 

Edit 2: Den gir fra seg et vanlig beep etterfugt litt senere av to raske beeps ved oppstart.

Endret av lillo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...