Gå til innhold

lyst å leve av fotball

gaggy

Anbefalte innlegg

.

Å bøtte inn mål i 7.divsisjon er ikke mye å skryte av :p ?

det er heller ikke akkurat lilleputtkamper også din drittunge :ph34r:

Lilleputtkamper?

Herregud... Du er jo ikke så eldre enn meg da, født i 92...

Og jeg spiller kamper med de som er født i 93-92, så kalle det lilleputtkamper vil jeg ikek akkurat si da.

Født 92? Skulle ikke du vært på et JR lag nå? Eller suger du og kameratene så jævlig at dere må melde dere på downsie league?

Snakker om at han er 92-spiller!

vel jeg skal spille mot IK Start(a-laget) å ikke du, så det sier jo seg selv at jeg er bedre

Ja du er sykt god..

Skal jeg begynne å ramse opp hva jeg har gjort?

3. plass i Norway Cup

1. plass i Sognefjord Cup,

Vunnet serien uten å ha tapt (64-4 i målforskjell)

ja, kunne holdt på lengre... Uansett så er du eldre enn meg og da er det ikke rart at du kanskje er bedre enn meg...

Kanskje dere bare skulle flytte hele denne idiotisk, barnslige diskusjonen over på PM? ok, takk.

TS: Go for it, men ha utdannelse i bakhånd hvis det skulle gå galt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er å trene mye, å komme seg i form. Så kan du feks starte på et lokal lag.

Eller ta kontakt med en klubb i første eller andre divisjon/tippeligaen å spør om du får prøvespille for dem. Send med en skrytevideo så er det større muligheter for at du blir tatt opp.

Uansett, fann et interessant program på VGTV idag. Handler om en som bare har spilt på lokal laget sitt her i norge, så skal han dra til USA og prøve spille for Seattle Sounders som nylig ble stiftet for å delta i MLS(var det riktig?). Kan hende du får noen tips der.

Link her - VGTV

Endret av Berserk II
Lenke til kommentar

At man trenger å være et naturtalent og "født med ball i beina" for å nå langt er en myte. Finnes jo masse eksempler på spillere som har rett og slett trent seg til å bli proffspiller og som er gode fordi de har en helt sjuk kondis, en vanvittig aggresivitet på banen og som har trent så sjukt mye med ball i beina at dem har klart å blitt proff. Eksempler på dette er bla.a Per Ciljan Skjelbred, Kristoffer Hæstad, Geir Ludvig Fevang og Christian Grindheim for å nevne noen kjapt. Ute i de store ligaene har vi bla.a spillere som Gattuso, Essien, Palacios, Senna og Makelele. Alle disse har en sjuk kondis, utrolig vinnervilje, stor aggresivitet og den nødvendige ballbehandlingen for å nå langt.

Man kommer faktisk veldig langt med sjuk kondis, stor aggresivitet og en vanvittig vinnervilje!

Lenke til kommentar

der har vi et innlegg jeg liker, det er det som beskriver meg aller mest. enorm lidenskap for fotball,vinnervilje til de grader. løpskapasitet og arbeidskapasitet. mye av spillende ferdigheter å. men synes det var et artig innlegg. er enkelte her som har noe av mine perspektiver på mulighetene. du kan klare alt med nok lidenskap og noe spisskompetanse, vilje. det mest fundementale i all form for suksess. har du nok lidenskap & vinnervilje så kan du nå

ENORMT langt. faktisk lengere enn hva jeg tror enkelte har fattevne til å se.

Lenke til kommentar
At man trenger å være et naturtalent og "født med ball i beina" for å nå langt er en myte. Finnes jo masse eksempler på spillere som har rett og slett trent seg til å bli proffspiller og som er gode fordi de har en helt sjuk kondis, en vanvittig aggresivitet på banen og som har trent så sjukt mye med ball i beina at dem har klart å blitt proff. Eksempler på dette er bla.a Per Ciljan Skjelbred, Kristoffer Hæstad, Geir Ludvig Fevang og Christian Grindheim for å nevne noen kjapt. Ute i de store ligaene har vi bla.a spillere som Gattuso, Essien, Palacios, Senna og Makelele. Alle disse har en sjuk kondis, utrolig vinnervilje, stor aggresivitet og den nødvendige ballbehandlingen for å nå langt.

Man kommer faktisk veldig langt med sjuk kondis, stor aggresivitet og en vanvittig vinnervilje!

Du kan umulig vite hva du snakker om, du klarer mesterstykket å sammenligne en nokså ubetydlig nordmann mot klassespillere som Senna? Totalt Idiotisk.

Jeg foreslår at du går å ser en kamp med de respektive spillerne på banen ;)

Når det gjelder P.C. Skjelbred og alle de Norske, så har de fleste av de overnevnte rulet når de var yngre og var noen hestehoder foran alle de andre unngutta.

For å si det sånn: Det er en grunn til at de er der, de innhar ikke bare kondisjon, vinnervilje og aggrisivtet (Det er bare din totale uvitenhet som mener dette) ;)

Gaggy: Vi snakker om en jobb som har en begrenset tidsperiode (17-34 er vel normalt) .

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Du kan umulig vite hva du snakker om, du klarer mesterstykket å sammenligne en nokså ubetydlig nordmann mot klassespillere som Senna? Totalt Idiotisk.

Når det gjelder P.C. Skjelbred og alle de Norske, så har de fleste av de overnevnte rulet når de var yngre og var noen hestehoder foran alle de andre unngutta.

For å si det sånn: Det er en grunn til at de er der, de innhar ikke bare kondisjon, vinnervilje og aggrisivtet (Det er bare din totale uvitenhet som mener dette) ;)

Gaggy: Vi snakker om en jobb som har en begrenset tidsperiode (17-34 er vel normalt) .

Man kommer utrolig langt ved å trene mye. Man trenger ikke ha det største balltalentet for å klare dette. Har man stå på viljen som trengs kan alle klare. Tom Berhus(ja, jeg vet han ikke er den største stjernen, men han har spilt tippeliga for start) hadde aldri noe veldig stort talent som fotballspiller når han var yngre, men han trente og trente og trente og til slutt gikk det jo som det gikk. Dere som tror at man må være reineste Ronaldhino for å komme noen vei, viser til uvitenhet, ikke andre veien. (Ole Gunnar var heller ikke noen stor fotballspiller når han var yngre, ingen alderbestemte lag etc før han kom til klausengen, og dere ser jo hvordan det endte opp.)

Lenke til kommentar

Å herre Jesus, det er en forskjell på Ronaldinho og en halvt-breikjefta nordmann?

Dette med aldersbestemete kamper har overhode ingenting å si, jeg kjenner selv noen som har tidligere har spilt på G16 landslaget osv.

Når det gjelder Ole-Gunnar så var han noe helt spesielt, han skåret over 100 mål for Clausenengen.

Dere klarer ikke se poenget mitt, jeg prater generelt mens dere prater om enkelt individer som har lykkes.

Det er vanskelig å bli fotballspiller (Spesielt i den aldern trådstarter er i, og ikke har spilt fotballregelmessig siden han var 13 år!), hvorav du tjener normalt.

Gledesdreper I Know - Ice Cold Killah :p

Lenke til kommentar

vel poenget hans var vel at man trenger spisskompetanse, se på gattuso for eksempel og zlatan. de bør dere et lite

perspektiv på hva han mente. selvsagt må man ha fotballspillende ferdigheter, at man er atletisk og treningsvillig

er en reel fordel. spilleforståelse o.l også er svært vesentlig. men greia er at hvis man bygger videre på styrker så blir man lagt merke til og man blir spesifikt god på et spesielt ledd. hvis man er en lynhurtig driblefant med overblikk/spilleforståelse så kler man en flankerolle, hvis man er skikkelig arbeidshest så kler man en midtbanerolle.

osv osv. må ha en ramme av ferdigheter for å lykkes såklart, alder og tid også forsåvidt. motivasjon,anledning blabla

har personlig løpt i 2 timer i dag;) var bare deilig! satan så digg med en kald dusj etterpå. det anbefales!

Lenke til kommentar
Du snakker som om det er komplett umulig, noe det ikke er. Og jeg nevnte clausenengen å hvis du hadde giddet å lese hva jeg skrev.

Det er nok du som ikke leste, jeg kommenterte ditt innlegg (Og da altså din sammenligning med Ole-Gunnar).

Det er ikke komplett umulig, men det er forbanna vanskelig, spesielt mtp at gutten er 21 år og ikke har spilt regelmessig fotball siden han var 13 år.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Har da aldri sammenlignet noen av de norske med Senna. Jeg sammenlignet Senna med spillere som Gattuso og Essien..

Uansett; Jeg mener ikke at det er kun kondisjon, vinnervilje og aggresivitet som gjør spillere til proffer. Jeg sier at det er de 3 viktigste tingene for å nå langt, og det kan du umulig si noe imot på.

Ja, du har helt rett, Skjelbred og de andre norske som jeg nevnte har helt sikkert vært overlegne da de var yngre i forhold til lagkameratene sine. Noe annet hadde vært rart.

Forøvrig syntes jeg du burde holde deg for god til å kalle meg for å ha total uvitenhet og at jeg ikke har peiling på hva jeg snakker om. Ikke trekk deg ned på dèt nivået.

Lenke til kommentar

Uansett hva alle andre sier, syns jeg det eneste rette er å gå for det!

Hvis du mislykkes kan du iallefall si at du prøvde så godt du kunne. Men hvis du lykkes å kommer inn på et bra/brukbart lag så tror jeg du ville angra hvis du ikke hadde prøvd ;)

Lenke til kommentar
Uansett; Jeg mener ikke at det er kun kondisjon, vinnervilje og aggresivitet som gjør spillere til proffer. Jeg sier at det er de 3 viktigste tingene for å nå langt, og det kan du umulig si noe imot på.

Må si meg litt uenig her. Kondisjon trener du fort opp i løpet av en relativt kort periode. Det viktigste er helt klart balltrening, balltrening og atter balltrening. For å spille på det høyeste nivået må du takle et svært høyt tempo hvor det stilles høye krav til tekniske ferdigheter som pasninger og skudd (noe avhengig av posisjon), og taktiske ferdigheter (pasningsvalg, bevegelse osv). Men ja, er forøvrig enig i deg i at vinnervilje, pågangsmot osv. også er avgjørende.

Når nåløyet er såpass trangt for å bli proff så må man være svært talentfull allerede i ung alder for å komme i søkelyset til toppklubbene. Skal man bli proff i en alder av 21 år uten å ha spilt regelmessig fotball siden man var 13 (man har da gått glipp av kanskje den viktigste utviklingsperioden!) så skal man ha noe helt, helt spesielt.

Må nok være realistisk her og si at jeg langt ifra har troa på at du kan lykkes med dette gaggy. Det er nok altfor mange fotballtalenter i ung alder rundt omkring i Norge som du konkurrerer mot.

Lenke til kommentar
Når nåløyet er såpass trangt for å bli proff så må man være svært talentfull allerede i ung alder for å komme i søkelyset til toppklubbene. Skal man bli proff i en alder av 21 år uten å ha spilt regelmessig fotball siden man var 13 (man har da gått glipp av kanskje den viktigste utviklingsperioden!) så skal man ha noe helt, helt spesielt.

Må nok være realistisk her og si at jeg langt ifra har troa på at du kan lykkes med dette gaggy. Det er nok altfor mange fotballtalenter i ung alder rundt omkring i Norge som du konkurrerer mot.

Takk.

Lenke til kommentar

Må si meg litt uenig her. Kondisjon trener du fort opp i løpet av en relativt kort periode. Det viktigste er helt klart balltrening, balltrening og atter balltrening. For å spille på det høyeste nivået må du takle et svært høyt tempo hvor det stilles høye krav til tekniske ferdigheter som pasninger og skudd (noe avhengig av posisjon), og taktiske ferdigheter (pasningsvalg, bevegelse osv). Men ja, er forøvrig enig i deg i at vinnervilje, pågangsmot osv. også er avgjørende.

godt innlegg, men skal ikke til premier league kjære deg. snakka om 2div/addeco. jeg har eksterne inntekter ved siden av allerede. fotball er noe jeg vil leve av ved siden av også. men er forøvrig enig at det er HØYT tempo o.l

burde kanskje ha redigert litt på topic, men en del gode innlegg dere kommer med. jeg har det elemtære som kondisjon,vinnervilje o.l er ikke fult utviklet teknisk helt enda for eksempel. så det er slike ting jeg må terpe på.

spilleforståelse kommer av erfaring, så må ta meg tida til gode så får jeg se. er fult mulig med nok detikering og innsats å nå lengre opp enn hvor jeg er nå.

Lenke til kommentar

Go for it! Du har tydeligvis råd(siden du sier du har eksterne inntekter). Det blir vanskelig, men ingenting er umulig. Ikke gi opp, som andre sier du skal gjøre. Hvis du ikke prøver, kommer du til å angre, hvis du prøver og feiler, vet du iallefall at du har prøvd ditt beste.

Lenke til kommentar
godt innlegg, men skal ikke til premier league kjære deg. snakka om 2div/addeco. jeg har eksterne inntekter ved siden av allerede. fotball er noe jeg vil leve av ved siden av også. men er forøvrig enig at det er HØYT tempo o.l

burde kanskje ha redigert litt på topic, men en del gode innlegg dere kommer med. jeg har det elemtære som kondisjon,vinnervilje o.l er ikke fult utviklet teknisk helt enda for eksempel. så det er slike ting jeg må terpe på.

spilleforståelse kommer av erfaring, så må ta meg tida til gode så får jeg se. er fult mulig med nok detikering og innsats å nå lengre opp enn hvor jeg er nå.

Skjønte at du ikke nødvendigvis skal til Premier League, men med det høyeste nivået mente jeg type Tippeligaen. Jeg går siste året på idrettslinja (fotball). Blant mine bekjente er det én spiller som trener regelmessig med et eliteserielag og noen få som trener regelmessig med et 1. divisjonslag. Dette er spillere innenfor årsgruppen 91-89 som har trent mye fotball i ung alder. Ellers er det en god del 3. divisjonsspillere med gode ferdigheter, men som likevel ikke når helt opp. Mulig du ligger på dette nivået idag, men i løpet av de 3 årene på skolen har vi hatt 3-4 morgentreninger hver uke i tillegg til ettermiddagstreninger og kamper. Mulig dette er fullstendig uinteressant for deg, men jeg føler bare det setter ting litt i perspektiv.

Ja, du kan alltid bli bedre, men jeg ser bare ikke hva du har som gjør at du kan ta igjen det forspranget som så utrolig mange unge spillere (som også er sulten og toppmotivert) har bygd opp på fotballbanen mens du ikke har trent fotball.

Er det snakk om spill på lavere nivå ved siden av en "ordentlig" jobb blir jo selvfølgelig diskusjonen en helt annen, men jeg tviler på at du er, eller har muligheten til å bli, god nok til å kunne leve av fotballen. Men for all del, har du troa, viljen og motivasjonen til dette så er det jo bare å gi det et forsøk.

Endret av Fuzzpedal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...