Gå til innhold

London, busser, tube etc.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og kjæresten min (17 og 16 år) drar til London på ferie i neste uke. Vi skal bo i Kensington/Notting Hill/Hyde Park-området. Skal være i 6 dager.

Spørsmål:

1. Hvordan kommer vi oss best og billigst til og fra Stansted?

2. Komme oss rundt – Hvor får man kjøpt pass til Metro, lønner det seg og hva bør vi kjøpe for slags billetter?

3. Hva er det kuleste for to tenåringer å gjøre i den utrolige byen?

Tusen takk!

Ellers: Jeg er helt ny på dette forumet, og det er derfor mulig denne posten er feil posta eller posta før, eller hva vet jeg.

Mvh Sigurd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg og kjæresten min (17 og 16 år) drar til London på ferie i neste uke. Vi skal bo i Kensington/Notting Hill/Hyde Park-området. Skal være i 6 dager.

Spørsmål:

2. Komme oss rundt – Hvor får man kjøpt pass til Metro, lønner det seg og hva bør vi kjøpe for slags billetter?

Tusen takk!

Ellers: Jeg er helt ny på dette forumet, og det er derfor mulig denne posten er feil posta eller posta før, eller hva vet jeg.

Mvh Sigurd

Disse er det svar på mange ganger før. Så jeg anbefaler deg først å søke på london under ferie og reiser. Her vil du få mange gode tips. PS: det er ikke for å være uforskammet, men jeg orker bare ikke å svare nå.

Lenke til kommentar

Hei

easyBus er en billig og enkel mate a komme seg til London. Har reist med de to ganger til London og skal reise med easyBus igjen i mai. Sjekk easybus.co.uk

God tur

Andre

Hei!

Spørsmål:

Tusen takk!

Mvh Sigurd

Lenke til kommentar

Hei og hå!

Nå må jeg bare svare. Grunnen til det at du ikke bør ta buss. Greit nok at buss er ca. 100 kr billigere, men den bruker også alt fra 1 til 2 timer mer (avhengig av hvilken tid du tar bussen – mye trafikk mellom 15-18). Anbefaler deg det enkleste og raskeste som er toget Stansted express som går til Liverpool Street Station på ca. 45 minutter. Billetter til toget selges noen ganger om bord i flyet, eller på togstasjonen ved flyplassen.

Min anbefaling med forflytning i London er å bruke undergrunnen. Her kjøper du, ved første turen, dagskort eller kort over flere dager. Hvis du vet hvor mange dager du skal være der, så kjøp til alle dagene. Du vil helt sikker trenge det. Det er også muligheter for å kjøpe både for buss og Tube. Buss kan i noen situasjoner være lettere men noe mer komplisert for å finne den rette ruten (men ikke umulig).

Når det gjelder aktiviteter, så spørs det hva som interesserer deg. Det er jo et hav av muligheter. Men kan anbefale følgende (denne er anb. før):

• Science Museum eller London Dungeons Horror museum
  • Slappe av på en pub
  • Vandre (subbe) i Oxford street og se på stressende norske handlerer og deretter ta en tur i Hyde Park å mate ekornene (husk at de av og til kan være litt aggressive).
  • Besøke en av de mange Coffee Shop som finnes. Slappe av med en avis og en kopp arabisk kaffe. Anbefaler særlig de fremmendkulturelle stedene. Noen plasser kan du også få vannpipe, med tobbakk (kan være røykeloven har gjort noe med det nå).
  • Besøke mange av butikker som har mange tekniske duppeditter. Det finnes mange av de butikkene.

Du kan også se DENNE eller DENNE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...