Gå til innhold

Gaming pc for 6000,-

Anbefalte innlegg

Kan dere hjelpe meg å sette sammen en pc for ca 6000,-

Dette er kravene i kronologisk rekkefølge:

Gaming

Stillegående

Klokkevennelig

Har en 22" som har støtte for 1920x1080 hvis dette skal ha noe å si.

Alt skal bygges selv og har OS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ikke dumt ut det. Lagde en liten liste selv: Handlekurv.

Er klar over at jeg mangler hovedkort, noen som kan annbefale et godt hovedkort til denne platformen?

Og hva syns dere om oppsettet mitt? Grei valuta for pengene? Overskriver planen om pc kjøp for 6000, men føler dette måtte til for å få en helt grei gaming pc.

Vil det bli noe irreterende støy? Usikker på skjermkortet.

Endret av x3m_pl4yer
Lenke til kommentar

Er det noen deler du har fre før som du vil fortsette og bruke ?

Du får god valutta for pengene med hovedkort med Intel P45 chipset, core2duo-prosessor, 4GB RAM, og Radeon HD4850 eller HD4870. 500 -600W strømforsyning er tilstrekkelig.

Lenke til kommentar
Er det noen deler du har fre før som du vil fortsette og bruke ?

Du får god valutta for pengene med hovedkort med Intel P45 chipset, core2duo-prosessor, 4GB RAM, og Radeon HD4850 eller HD4870. 500 -600W strømforsyning er tilstrekkelig.

Nei, er ingen jeg vil fortsette å bruke. Så 500W er mer enn nok til 4870 osv? Vippet veldig frem og tilbake fra intel og amd å vet fremdeles ikke hva jeg skal velge.. Veldig opptatt av å få det beste for pengene.

Lenke til kommentar

For å finne ut hvor stor strømforsyning du trenger, bruker du en av kalkulatorene som finnes på nett for å regne ut strømforbruket, f.eks denne, og legg til litt for å være sikker på at du ikke får for lite.

Intel Core I7 er de beste prosessorene for øyeblikket, men de er fortsatt dyre, og passer bare på hovedkort med Intel X58 chipset (foreløpig).

Med ditt budskjett står valget mellom Core 2 Duo/Quad eller AMD Phenom I/II. med 3 eller 4 kjerner.

Lenke til kommentar
For å finne ut hvor stor strømforsyning du trenger, bruker du en av kalkulatorene som finnes på nett for å regne ut strømforbruket, f.eks denne, og legg til litt for å være sikker på at du ikke får for lite.

Intel Core I7 er de beste prosessorene for øyeblikket, men de er fortsatt dyre, og passer bare på hovedkort med Intel X58 chipset (foreløpig).

Med ditt budskjett står valget mellom Core 2 Duo/Quad eller AMD Phenom I/II. med 3 eller 4 kjerner.

Det er jeg veldig klar over. Men åssen er det å spille med 3kjerner prossesor kontra en duo?

Kan det oppstå noen problemer hvis jeg feks skal spille noen eldre spill?

Lenke til kommentar

Trenger fortsatt et godt hovedkort som kan matche oppsettet mitt. Skal være tilgjengelig på Amentio, da jeg skal kjøpe alle delene der.

Er 700W nok hvis jeg måtte ønske crossfire seinere?

Endret av x3m_pl4yer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

1000w for å kjøre crossfire er tull og tøys, 700w ville være mer enn nok for 2x4870, til og med 600w ville nok holdt helt fint.

Hovedkort du kan velge kan være basert på AMD 790 FX/GX/X (dyrest og gir mest ytelse), for å gå litt ned i pris kan du jo se på hovedkort med AMD 780/770 chipset..

Lenke til kommentar
1000w for å kjøre crossfire er tull og tøys, 700w ville være mer enn nok for 2x4870, til og med 600w ville nok holdt helt fint.

Hovedkort du kan velge kan være basert på AMD 790 FX/GX/X (dyrest og gir mest ytelse), for å gå litt ned i pris kan du jo se på hovedkort med AMD 780/770 chipset..

Tusen hjertlig for godt svar. Har ca 1000~ jeg kan bruke på et hovedkort, noe du kan annbefale i den prisklassen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...