CSSSK Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Hei Sitter på et system nå som jeg lurer litt på å bytte ut... Jeg har et Abit BH-7 hk, en 2,4GHz Pentium4 som kjører på 2,94 og 256mb 333MHz ram (kommer til å kjøpe minst 256mb til snart). Det jeg bruker PC'en hovedsaklig til er å lage divx. Det jeg lurer på er om det vil lønne seg å bytte ut hk og cpu med Abit NF7-S og en XP2500 cpu? Jeg har vannkjøling som passer til begge systemer, så det er ikke noe å tenke på. Hvordan er XP-prosessorene til overklokking (bør jeg kjøpe noe lavere enn XP2500 som klokker bedre?)? Jeg vil ikke få igang noen AMD vs Intel diskusjon, jeg bare lurer på hvilke som er raskest med tanke på divx-koding... Og litt av poenget er at jeg ikke har lyst til å legge noe særlig mer penger i PC nå, så jeg kjøper neppe noe bedre enn xp2500. Noen seriøse meninger? Lenke til kommentar
'starving' Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 hmm, ikke sikker men jeg tror at intel prossesorer er bedre enn amd på dekoding og sånne ting... men kan ikke si d sikkert... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Dersom programmet støtter SSE2, så skal vel P4 ligge gode 15-25% forran i ytelse. Det eneste som er verd å bytte til (pris/ytelses forbedring) er vel dual AMD, og om det er noe for deg må du vurdere selv. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 23. april 2003 Forfatter Del Skrevet 23. april 2003 Takker for svar. Glemte jo å skrive at jeg bruker VirtualDub da, er ikke sikker på om det støtter SSE2 eller ikke. Skal sjekke det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå