Gå til innhold

Hjelp til hjemmenett. Hva slags utstyr?

Anbefalte innlegg

Skal lage til et litt bedre nettverk hjemme. Har ikke så stor peiling på det.

Sånn jeg har det nå har jeg et Thomson TCM420 kabelmodem med 1 nettverkskontakt som er koblet på pc'en i stua, som er den eneste jeg har internett på nå.

Så har jeg kabel (5e) ut i kottet der jeg har en filserver. De er koblet direkte med bare kablen. Det fungerer fint om jeg bare gjør 1 ting av gangen (spille av film, kopiere fil etc. får ca 40-50MB/sek i overføring) Visst jeg gjør flere oppgaver samtidig over kablen går det i stå og nettverk stajonene blir utiljengelig en stund. Har gbit nettverk kort i begge pc'er

Det jeg kunne tenkte var en ruter av et slag som jeg kan koble til kabelmodemet og begge pc'er til med kabel og kan koble bærbare til trådløs. Hadde vært greit om en og kunne koble på trådløst i leiligheten over (5m gjennom vegg og tak) Mulighet for å streame HD trådløst hadde og vært fordel visst det finns noen med stor nok hastighet.

Har noen noe forslag hva jeg burde bruke da?

Visst pc'ene er koblet sammen med ruter vil det problemet med at det kræsjer om jeg laster ned over nettverket samtidig som spiller av film forsvinne da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...