crazypc Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hei. Jeg foretok en mbam-scan og fant altså denne trojaneren som visstnok var filen wextraxt.exe i C:/WINDOWS/system32. Slettet den, scannet igjen. Hjertet satte seg nesten i halsen da jeg så at mbam gjentatte ganger fant samme trojaner. Googlet rundt og så at wextraxt.exe er en trygg prosess (Win32 Cabinet-Self Extractor). Googlet så videre til mbam-forumet, så at dette er en falsk positiv og at en oppdatering (1820) ville fikse problemet.Det rare her er dog at jeg oppdaterte til 1820 FØR scanningene. Kjørte også developer-scan, "trojanen" ble funnet da også. Hva gjør jeg? Venter på at mbam kommer med en ny fiks eller blir hysterisk? :!: Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 For å være helt sikker på at den er trygg, kan du laste opp fila på www.virustotal.com og se hvor mange av programmene som detekterer den. Hvis den fortsatt viser seg å være trygg, kan du antakeligvis bare vente til neste oppdatering før du blir hysterisk. Lenke til kommentar
crazypc Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Result: 0/39 (0%). Regner med at den er trygg, altså? Endret 5. mars 2009 av crazypc Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Ja, det gjør jeg også Du får si ifra hvis problemet fortsatt oppstår etter at MBAM har fått en ny oppdatering. Lenke til kommentar
crazypc Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Jepp. Takk for hjelpen! Endret 5. mars 2009 av crazypc Lenke til kommentar
norbat Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Hvis det drøyer, tar du bare å velger ignorer ved neste skann. Fila vil da bli lagt i Eksluderingslista. Edit: Siste oppdatering (1821) har fixet FP Endret 5. mars 2009 av norbat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå