Jo Are Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Hei Har fått virus på pcen å må dermed formatere. Problemet er at når jeg setter i CDen vil ikke pcen starte instalasjonen når jeg slår den på, jeg har et Asus hovedkort hvis det skulle være til nytte. Takk for hjelp Endret 5. mars 2009 av Jo Are Lenke til kommentar
crazypc Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hva heter cdrommet og hovedkortet? Operativsystem? Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 CD rommet er laget av Samsung og som sagt er HK laget av Asus, opperativsystemet er Windows Xp. Kommer meg ikke inn i XP pga. av virus så får desverre ikke sjekket fullt navn på CD rom og HK. Lenke til kommentar
crazypc Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Regner med at det er en stasjonær PC: åpne greia og sjekk om kablene sitter ordentlig i. Eventuelt prøv å teste med en annen cdrom-stasjon? Endret 5. mars 2009 av crazypc Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Du må endre boot sequence i BIOS for å få dette til.. Hvis harddisk står først i rekken i denne sekvensen så vil den uansett boote fra harddisken fordi den finner boot sector der. Maskinen må tvinges til å boote fra CD-rom ved å endre denne sekvensen slik at CD-rom står først. Dette er på veldig forskjellige plasser i forskjellige BIOSer. "Boot sequence" er det du skal se etter.. Les godt før du gjør noen endringer. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Takk Skal prøves. Edit: Løste seg nå ja, takk Endret 5. mars 2009 av Jo Are Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå