jevli Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hei Kjøpte meg en bil forrige fredag som jeg har drevet å fiklet litt med i det siste Boret to nye hull i midtkonsollen for knapper, en til ekstra langlys, og en til effektlys. Er litt usikker på om det er effetklys det heter, men det er iallefall lysdioder som jeg monterer utenpå frontlyktene som lyser et blått lys inn på selve lyktene Link: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=142619 Hvor bør jeg montere disse? I hjørnet på selve frontlykten, eller på blinklyktene? (Beklager hvis noen reagerer på anvisningene mine på bil.. Er helt fersk innen bilhobby`..) Lenke til kommentar
Haganeset Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 hvorfor ikke bare kjøpe parkeringslys i blå eller annnen farge ? Mye bedre det, enn å få lim å dritt på glasset, og det er kjapt å bytte til vanlig igjen om du blir stoppa med det! Lenke til kommentar
jevli Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Tjaa.. Men det som er bra med disse er at jeg bare styrer dem med en bryter, så slår jeg de bare av hvis jeg blir redd for å bli stoppet En som jeg kjente hadde lignende lys (som det jeg har tenkt å kjøpe), og de fungerte utmerket Kanskje det står på pakken hvordan de burde monteres. En jeg kjenner er på biltema idag, faen hvis han glemmer det Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hei Kjøpte meg en bil forrige fredag som jeg har drevet å fiklet litt med i det siste Boret to nye hull i midtkonsollen for knapper, en til ekstra langlys, og en til effektlys. Er litt usikker på om det er effetklys det heter, men det er iallefall lysdioder som jeg monterer utenpå frontlyktene som lyser et blått lys inn på selve lyktene Link: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=142619 Hvor bør jeg montere disse? I hjørnet på selve frontlykten, eller på blinklyktene? (Beklager hvis noen reagerer på anvisningene mine på bil.. Er helt fersk innen bilhobby`..) "Effektlys" kan du plassere i søpla. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Dessuten er det ulovlig med blåfarget lys. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Derfor har jeg en knapp i midtkonsollen til å slå de av... Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Derfor har jeg en knapp i midtkonsollen til å slå de av... Blir ikke noe lovlig av den grunn. Forkast hele idèen, ikke bare er det ulovlig, det ser dessuten temmelig harry ut. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Monter dem der mange biler har lyktespylere, koble dem opp med vanlig lysrelé og bruk en vanlig trykkbryter. Ikke for å være frekk, det er jo din bil og du bestemmer, men hvorfor vil du ha slike lys? Både er de ulovlige, og med mindre det er til showbruk i en meget gjennomført bil, ser det meget dumt ut. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Hmm, vel jeg skal iallefall prøve de. Tar de av hvis jeg ikke blir fornøyd Men jeg kan da vel ikke bli tatt for å ha slike lys når jeg ikke har de på? EDIT: Når de ikke lyser mener jeg... Endret 7. mars 2009 av gromit190 Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Allright, din bil. Jeg regner med, uten å være hundre prosent sikker, at disse faller under samme kategori som neonlys - altså er det lov å bruke dem når bilen er parkert, men ikke under kjøring. Om dette er en regel eller ei vet jeg ikke, men det virker som det er den generelle oppfatningen til politiet her. Ser at mange av "Esso-rånmerne" her står parkert med neon, tåkelys og annet krims-krams, uten at politiet bryr seg. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Allright, din bil. Jeg regner med, uten å være hundre prosent sikker, at disse faller under samme kategori som neonlys - altså er det lov å bruke dem når bilen er parkert, men ikke under kjøring. Om dette er en regel eller ei vet jeg ikke, men det virker som det er den generelle oppfatningen til politiet her. Ser at mange av "Esso-rånmerne" her står parkert med neon, tåkelys og annet krims-krams, uten at politiet bryr seg. Det er ikke lov med hverken slike lys eller neonlys påmontert på en registrert bil, selv om de ikke brukes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå