Mentos Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hei! Har kjøpt et Gigabyte GA-EP45-DS3L hovedkort og sliter med å sette opp RAID. HDD oppsettet er følgende: - 1 x Samsung Spinpoint F1 320Gb som oppstartsdisk - 2 x Samsung Spinpoint F1 1Tb som står i RAID 1 som lagringsdisk Hvis jeg slår på RAID i BIOS og konfigurerer 2 x 1Tb som RAID 1 og deretter begynner å installere Vista 32 bit, laster inn alle nødvendige drivere til RAID kontrolleren, får jeg beskjed at Vista ikke kan finne tilgjengelige HDD i maskinen. Hvis jeg slår av RAID i BIOS og prøver å installere Vista, går det smertefritt. Jeg har oppdatert BIOS'en for hodedkortet til versjon F10 (siste versjon), har også prøvd å legge inn Vista med påslått RAID i BIOS da hovedkortet hadde BIOS versjon F5 (fabrikkinstillinger) Kan noen hjelpe meg med å finne hva jeg gjør galt? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Byman1 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Halla Har akkurat kjøpt meg ny Deledata med Hovedkortet Gigabyte GA-EP45-DS3L. er ganske nybegynner i dette greiene , så lurer p om det er trådløst nett på dette ? Eller må jeg kjøpe noe extra greier for og få til dette ? Håper på svar Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Trådløst nett finner du KUN på spesielle kort med WiFi i navnet. Dessverre selger ikke HK med trådløst spesielt bra så det er ikke utbredt. Lenke til kommentar
Byman1 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Så jeg må kjøpe en extra ting? har du en link til hva jeg må kjøpe ? ganske bra, men ikke alt for dyrt ? Tusen takk for svar Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Så jeg må kjøpe en extra ting? har du en link til hva jeg må kjøpe ? ganske bra, men ikke alt for dyrt ? Tusen takk for svar Dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=301248 En ganske bra brikkesett på disse korta som tåler litt støy, men har en del driver muligheter som lar deg delvis hjelpe på å kontrollere det. Vil uansett anbefale deg å ikke sette den nær støykilder som trådløse telefoner osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå