Gå til innhold

[Løst]Gigabyte GA-EP45-DS3R og RAID

Mentos

Anbefalte innlegg

Hei! Har kjøpt et Gigabyte GA-EP45-DS3L hovedkort og sliter med å sette opp RAID. HDD oppsettet er følgende:

- 1 x Samsung Spinpoint F1 320Gb som oppstartsdisk

- 2 x Samsung Spinpoint F1 1Tb som står i RAID 1 som lagringsdisk

Hvis jeg slår på RAID i BIOS og konfigurerer 2 x 1Tb som RAID 1 og deretter begynner å installere Vista 32 bit, laster inn alle nødvendige drivere til RAID kontrolleren, får jeg beskjed at Vista ikke kan finne tilgjengelige HDD i maskinen.

Hvis jeg slår av RAID i BIOS og prøver å installere Vista, går det smertefritt.

Jeg har oppdatert BIOS'en for hodedkortet til versjon F10 (siste versjon), har også prøvd å legge inn Vista med påslått RAID i BIOS da hovedkortet hadde BIOS versjon F5 (fabrikkinstillinger)

Kan noen hjelpe meg med å finne hva jeg gjør galt? På forhånd takk!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Halla :)

Har akkurat kjøpt meg ny Deledata med Hovedkortet Gigabyte GA-EP45-DS3L. er ganske nybegynner i dette greiene , så lurer p om det er trådløst nett på dette ? Eller må jeg kjøpe noe extra greier for og få til dette ?

Håper på svar :D

Lenke til kommentar
Så jeg må kjøpe en extra ting? har du en link til hva jeg må kjøpe ? ganske bra, men ikke alt for dyrt ? :)

Tusen takk for svar :D

Dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=301248

En ganske bra brikkesett på disse korta som tåler litt støy, men har en del driver muligheter som lar deg delvis hjelpe på å kontrollere det.

Vil uansett anbefale deg å ikke sette den nær støykilder som trådløse telefoner osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...