Gå til innhold

Båtplass for seilbåt på Hovefestivalen


Anbefalte innlegg

Vi er en liten gjeng som skal leie en Jenneau Sun Fast 37 til sommern, blant annet uka Hovefestivalen er.

Vi tenkte da å ta turen dit, og være der et døgn, og dra videre, enten sørover, eller over mot svenskekysten.

 

Det vi lurte litt på er hvordan mulighetene for å ankre opp i området er?

Vet at Hove har egen båtcamp, men denne er noe i det dyreste laget.

 

Hadde vært flott med noen tips fra folk som er kjent i området, og eventuelt har vært der tidligere i båt. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Inne i Hovekilen er det mange fine steder å ligge, og det er flere små holmer som er fine å ligge inntil.

Eventuelt, hvis dere har med en liten båt, går det helt fint å legge seg hos Arendal Seilforening. Tror vi tar 200,- natten, inkludert strøm og vann, og der er det superkoslig!

Det tar <5 minutter med rask båt (25-30 knop) bort til båtcampen, og det er veldig greit å ligge der.

 

Hvis dere er interessert i å ligge helt gratis er det som sagt flere holmer som går ann å legge seg ved, og det er ganske dypt flere av stedene - mao. null problem for seilbåter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det viste deg å ikke være noe båtcamp på Hove i år, så ser ut til at det blir gjestehavnen til Arendal Seilforening.

Får ta jolla over til Revesand, og bussen derfra, eventuelt "bestikke" noen med en større båt angående transport.

 

Er kanskje mulighet for noe taxibåt i området?

Lenke til kommentar

Nå er jeg litt småtreig med å svare, men såvidt jeg vet finnes det én taxibåt i Arendal. Var ihvertfall en før, aner ikke om de fortsatt holder på, men jeg tror det vil gå greit å ta båt/jolle inn til Revesand.

Hove-bussene går dog ikke der, så det er kanskje greiere å kjøre båten inn i Hovekilen, og legge den på en av bryggene inne ved Sandum - eventuelt legge den ved handicap-stranden ved Strandstua. Begge stedene er gåavstand til festivalområdet, tror ikke det er noe ved handicap-stranda, men jeg kan dessverre ikke love noe.

 

Å legge seg ved Sandum er halvveis ulovlig regner jeg med - det er bare betalte båtplasser der og det eneste alternativet er da å legge seg ytterst på brygga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...