lockdog Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Vi er en liten gjeng som skal leie en Jenneau Sun Fast 37 til sommern, blant annet uka Hovefestivalen er. Vi tenkte da å ta turen dit, og være der et døgn, og dra videre, enten sørover, eller over mot svenskekysten. Det vi lurte litt på er hvordan mulighetene for å ankre opp i området er? Vet at Hove har egen båtcamp, men denne er noe i det dyreste laget. Hadde vært flott med noen tips fra folk som er kjent i området, og eventuelt har vært der tidligere i båt. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 tja er jo fri ferdsel så og si hvor som helst i skjær gården. men anbefaler og legge deg til på inn sia av øya da det kan blåse hardt på utsia Lenke til kommentar
nefarian Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 ta med deg kart så er du safe. men du bør legge deg på innside av tromøya, så du risikerer enten å måtte gå en time fra der du bør legge båten > festivalen Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Hvor mye koster det da? Lurte selv på å legge båten der for å ha et sted å sove, men finner ingen priser... Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Inne i Hovekilen er det mange fine steder å ligge, og det er flere små holmer som er fine å ligge inntil. Eventuelt, hvis dere har med en liten båt, går det helt fint å legge seg hos Arendal Seilforening. Tror vi tar 200,- natten, inkludert strøm og vann, og der er det superkoslig! Det tar <5 minutter med rask båt (25-30 knop) bort til båtcampen, og det er veldig greit å ligge der. Hvis dere er interessert i å ligge helt gratis er det som sagt flere holmer som går ann å legge seg ved, og det er ganske dypt flere av stedene - mao. null problem for seilbåter. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Det viste deg å ikke være noe båtcamp på Hove i år, så ser ut til at det blir gjestehavnen til Arendal Seilforening. Får ta jolla over til Revesand, og bussen derfra, eventuelt "bestikke" noen med en større båt angående transport. Er kanskje mulighet for noe taxibåt i området? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Nå er jeg litt småtreig med å svare, men såvidt jeg vet finnes det én taxibåt i Arendal. Var ihvertfall en før, aner ikke om de fortsatt holder på, men jeg tror det vil gå greit å ta båt/jolle inn til Revesand. Hove-bussene går dog ikke der, så det er kanskje greiere å kjøre båten inn i Hovekilen, og legge den på en av bryggene inne ved Sandum - eventuelt legge den ved handicap-stranden ved Strandstua. Begge stedene er gåavstand til festivalområdet, tror ikke det er noe ved handicap-stranda, men jeg kan dessverre ikke love noe. Å legge seg ved Sandum er halvveis ulovlig regner jeg med - det er bare betalte båtplasser der og det eneste alternativet er da å legge seg ytterst på brygga. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Update: ser ut til at å ta båt over til Revesand, eventuelt få noen på seilforeningen til å kjøre deg over, kan være aktuelt. Det går båt fra byen til Hove, og den stopper på Revesand. http://www.skilsoferga.no/ Merk dog at denne ikke går tilbake på kvelden, så jeg ville nok da vurdert å ta båt helt inn i Hovekilen. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Hehe, det gjør ikke noe. Ble til slutt enighet om å legge oss på gjestehavnen i Arendal og ta festivaltransporten ut. Da slipper vi problemet med fyll og jollekjøring (4,5Hk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå